انتقاد مسکو از «دزدی مبتذل» اتحادیه اروپا-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

انتقاد مسکو از «دزدی مبتذل» اتحادیه اروپا

وزارت خارجه روسیه کمک به اوکراین با استفاده از سود سرمایه‌گذاری مسکو در اروپا را که توسط اتحادیه اروپا تصویب شد، دزدی مبتذل خواند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 03
کد خبر: ۲۲۶۵۰۴

به گزارش راهبرد معاصر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص تصمیمات اتحادیه اروپا برای حمایت از اوکراین با استفاده از اموال روسیه گفت که استفاده اتحادیه از درآمد دارایی‌های روسیه برای تأمین مالی کی‌یف «دزدی مبتذل» است.

 

براساس گزارش اسپوتنیک، زاخارووا گفت: نسل‌های بعدی اوکراینی‌ها باید پول اروپا را برگردانند و ۳۳ میلیارد یورو در قالب وام در اختیار کی‌یف قرار می‌گیرد که اوکراین را عمیق‌تر به «شکاف بدهی» خواهد برد، چیزی که برای نازی‌های موقت نگران کننده نیست.

 

او افزود: ۱۷ میلیارد یورو دیگر کمک‌های بلاعوض است که به قیمت پولی که اعضای اتحادیه اروپا به عنوان سود از سرمایه‌گذاری دارایی‌های مسدود شده روسیه دریافت می‌کنند، ارائه می‌شود. در واقع، ما با یک سرقت مبتذل روبرو هستیم که کاملاً در مدل نظم جهانی مبتنی بر قوانینی که غرب بر ما تحمیل کرده، مناسب است.

 

به گفته زاخارووا، فقدان سیستمی برای نظارت بر مکان‌های تسلیحات و تجهیزات نظامی ساخته شده اوکراین منجر به افزایش سرقت تسلیحات می‌شود که به وضوح در بازار سیاه و سایر مناطق درگیری در جهان ظاهر می‌شود و تهدیدات تروریستی را تشدید می‌کند.

 

علاوه بر این، در این اجلاس موافقت شد که ۵۰ میلیارد یورو برای دوره تا سال ۲۰۲۷ به عنوان کل کمک مالی به کی یف اختصاص داده شود و اتحادیه اروپا نیز در نظر دارد برای پوشش بخشی از هزینه‌های کمک به اوکراین از وجوه دریافتی از سرمایه گذاری در دارایی‌های منجمد روسیه استفاده کند.

 

پیش از این اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت که کشور‌های اتحادیه اروپا باید فوراً بحث درباره افزایش عرضه تسلیحات به اوکراین را آغاز کنند، زیرا آنچه در حال حاضر برنامه ریزی شده کافی نیست./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده