نتانیاهو فرمان اخراج فلسطینی‌ها از رفح را صادر کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

نتانیاهو فرمان اخراج فلسطینی‌ها از رفح را صادر کرد

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو دستور برنامه‌ریزی برای اخراج فلسطینی‌ها از رفح را صادر کرده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 09
کد خبر: ۲۲۷۵۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ نخست وزیری رژیم صهونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که با وجود چهار گردان حماس در رفح، نمی‌توان اهداف جنگ در نوار غزه را محقق کرد.

براساس این بیانیه، نتانیاهو به ارتش دستور داده تا طرحی به منظور کوچاندن فلسطینی‌ها از رفح و نابود کردن حماس در این منطقه در دستور کار قرار دهند.

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ادعا کرد شواهدی که نشان دهد اسرائیل به طور جدی به دنبال حمله به رفح واقع در جنوب غزه است، وجود ندارد.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین هشدار داد که هرگونه حمله نظامی اسرائیل به رفح که با برنامه ریزی ضعیف یا بدون برنامه انجام شود، «فاجعه بار» خواهد بود.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما از انجام چنین کاری بدون برنامه ریزی جدی و معتبر و همچنین بدون در نظر گرفتن تأثیرات آن بر کمک‌های بشردوستانه و خروج ایمن اتباع خارجی، حمایت نمی‌کنیم، زیرا این اقدامات مربوط به بیش از یک میلیون نفری است که در رفح پناه گرفته اند.»

«جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح «فاجعه» خواهد بود، گفت که واشنگتن به توافق میان اسرائیل و حماس «خوش بین» است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز با بیان اینکه «وضعیت در غزه در حال بدتر شدن است»، بار دیگر بر نیاز فوری به برقراری آتش بس تاکید کرد و گفت: «رفح در معرض تهدید جدی قرار دارد».

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی هشدار داد: «ما در مورد عواقب یک تهاجم زمینی هشدار می‌دهیم و باید آنچه قانون می‌گوید را مشخص کنیم.»

ینس لرکه، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) گفت: «بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی، بمباران بی‌رویه مناطق پرجمعیت ممکن است به جنایت جنگی تبدیل شود. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده