بیانیه صنعا در مورد توطئه شوم اماراتی‌ها-راهبرد معاصر

بیانیه صنعا در مورد توطئه شوم اماراتی‌ها

دولت یمن از طرح شوم امارات متحده عربی در همراهی با رژیم صهیونیستی و تلاش برای تخریب وجهه مبارزه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 14
کد خبر: ۲۲۸۳۲۶

به گزارش راهبرد معاصر، دولت یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در حمایت از ملت فلسطین ۱۴ آمریکایی و ۳ کشتی انگلیسی و ۱۷ کشتی اسراییلی که به سمت سرزمین‌های اشغالی در حرکت بودند را هدف قرار داده است.

 

بر اساس اعلام ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت یمن، اطلاعات این کشور نشان می‌دهد که امارات متحده به دنبال جذب مزدوران برای هدف قرار دادن کشتی‌های دیگر در دریای سرخ و بحر العرب است تا به این ترتیب وجهه بین‌المللی یمن را مخدوش کند.

 

دولت مردمی یمن طی ماه‌های اخیر کشتیرانی در دریای سرخ را به روی کشتی های آمریکایی و انگلیسی و همچنین کشتی هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند، مسدود کرده است. سایر کشتی‌های بین‌المللی به سادگی امکان استفاده از این آبراهه را دارند. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل ائتلاف آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی در دریای سرخ چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده