علی‌اف: جنگ جهانی سوم نزدیک است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

علی‌اف: جنگ جهانی سوم نزدیک است

 رئیس جمهوری آذربایجان گفت: باکو در سال جاری میلادی با بودجه‌ای حدود ۵۸۸ میلیون دلار صنعت دفاعی و نظامی خود را تقویت و روند افزایش تولید سلاح را دنبال خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 15
کد خبر: ۲۲۸۴۵۲

به گزارش راهرد معاصر؛ علی‌اف چهارشنبه پس از آنکه برای آغاز چهارمین دور ریاست جمهوری سوگند یاد کرد، افزود که «برخی فکر می‌کنند که جنگ جهانی سوم آغاز شده است.»

وی با بیان اینکه باکو در سال جاری میلادی تولید سلاح را افزایش خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، علی‌اف با اشاره به جنگ جمهوری آذربایجان و ارمنستان اظهار کرد: ارتش ما، نه در تمرین و رزمایش بلکه در میدان نبرد قدرت خود را نشان داده است. ارمنستان و طرف‌هایی که از لحاظ نظامی از آن حمایت می‌کنند باید بدانند که هیچ چیزی نمی‌تواند ما را متوقف کند.

رئیس جمهوری آذربایجان گفت: اگر ادعا‌های ارضی علیه ما متوقف نشود هیچ پیمان صلحی وجود نخواهد داشت.

علی‌اف در انتخابات زودهنگام این کشور که چهارشنبه هفته گذشته برگزار و توسط احزاب مخالف تحریم شده بود، با کسب ۹۲ درصد آرا به پیروزی رسید.

این انتخابات که ابتدا برای سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده بود، حدود یک سال و نیم زودتر و در هفتم فوریه ۲۰۲۴ (۱۸ بهمن ۱۴۰۲) برگزار شد.

علی‌اف، جنگ دوم قره‌باغ با ارمنستان در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) و بازگشت بخش‌های اشغال شده این کشور در قره‌باغ کوهستانی را عامل اصلی برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرد./  ایرنا

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار