شیوع گسترده سرخک در افغانستان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

شیوع گسترده سرخک در افغانستان

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که آمار مبتلایان به سرخک در افغانستان افزایش یافته است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 04
کد خبر: ۲۳۱۲۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که آمار مبتلایان به سرخک در افغانستان افزایش یافته است. این سازمان گفته که تنها در دو ماه نخست سال جاری میلادی بیش از هفت هزار مورد مشکوک به سرخک در افغانستان به ثبت رسیده است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، از این میان ۲۹ تن در پی مبتلا شدن به سرخک در افغانستان جان باخته‌اند. ولایت‌های سمنگان، بلخ، فراه و خوست، به ترتیب در جایگاه اول تا چهارم مبتلایان به سرخک قرار دارند.

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به این‌که موارد مشکوک از اواخر نوامبر سال گذشته سیر صعودی پیدا کرده، گفته است که سرمای زمستان و پوشش اندک برنامه‌های ایمن‌سازی می‌تواند دلیل افزایش این بیماری باشد.

به گفته این سازمان، مقایسه آمار سال ۲۰۲۴ با میانگین ارقام موارد مشکوک طی سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که با وجود تلاش‌ها برای کنترل شیوع این بیماری، سرخک در افغانستان سیر صعودی داشته است. / خبرآنلاین

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده