وزیر بهداشت: سن امید به زندگی ایرانی‌ها به ۷۶سال رسید-راهبرد معاصر

وزیر بهداشت: سن امید به زندگی ایرانی‌ها به ۷۶سال رسید

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت از افزایش سن امید به زندگی در ایران به ۷۶سال خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 05
کد خبر: ۲۳۱۳۰۵

به گزارش راهبرد معاصر، بهرام عین الهی،وزیر بهداشت در اجلاس بین المللی سلامت خانواده با اشاره به اینکه در حوزه سلامت مهمترین شاخص در حوزه سلامت است،گفت:امروزه در تمام رشته عای پزشکی نیروی انسانی داریم.وی ادامه داد:اکنون در صعب العبور ترین مناطق کشور شبکه بهداشت و درمان را داریم.بهورز ها به عنوان یربازان حوزه سلامت تحول زیادی ایجاد کردند؛به طوری که ۱۸هزار خانه بهداشت و بیش از ۵هزار مرکز جامع سلامت در کشور فعالیت دارند.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه امید به زندگی به ۷۶سال رسیده است،افزود:نزدیک به ۱۰۰درصد واکسیناسیون ارتقا پیدا کرده است.عین الهی اضافه کرد:مرگ و میر نوزاد در ابتدای انقلاب ۳۲به هزار بود اما اکنون به ۸نوزاد در هزار رسیده است.

 

وی با اشاره به سلامت خانواده،ابراز کرد:خانواده محور اصلی یک جامعه است اما متاسفانه فرهنگ غربی در جهت متلاشی کردن خانواده گام برداشتند.وزیر بهداشت با اشاره به نقش کلیدی مادران در تربیت فرزندان در خانواده،تصریح کرد:بسیاری از معضلات اجتماعی و کنترل اعتیاد از خانواده شروع می شود.

 

عین الهی با بیان اینکه ۴۳۰۰بهورز استخدام شده اند،یادآور شد:تاکنون در مدت دوسال و نیم ۲۷۰۰پروژه را در این دولت انجام دادیم؛ضمن اینکه ۱۰هزار پزشک متمرکز شده است.وی با اشاره به اینکه بی خانوادگی یکی از مهمترین معضلات سلامت است،افزود:خانواده گسسته نتیجه این موضوع است.

 

وزیر بهداشت با اشاره به پویش ملی سلامت در ایران،ادامه داد:با استقبال مردم ۷۳درثد جمعیت بالای ۱۸سال یعنی نزدیک به ۴۶میلیون نفر غربالگری شدند.عین الهی با بیان اینکه در پویش انجام شده ۳میلیون نفر دیابت داشتند،گفت:پویش ملی سلامت کودکان مورد توجه قرار دارد.


وی از رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷سال در ایران خبر داد و گفت: باید جلوی خشونت و تهاجم در غزه به ویژه در کودکان گرفته شود.وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه باید سلامت پیشگیری محور در محور حرکتها قرار گیرد،ابراز کرد:اکنون نسخه الکترونیکی به بالای ۹۰درصد رسیده است و به دنبال این هستیم هر ایرانی با کد ملی یک پرونده سلامت داشته باشد.

 

عین الهی خاطرنشان کرد:درشهرها به دلیل تغذیه نامناسب و مصرف فست فودها باعث چاقی و روبرو شدن با این موضوع شدیم و شعار ما این است که هر خانواده ایرانی یک مراقب سلامت داشته باشد.

 

وی کاهش پرداختی از جیب مردم را از اهداف وزارت بهداشت برشمرد و افزود:در برخی استانها دیابت شایع است.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه بسیاری از سرطانها قابل پیشگیری است،افزود:نیازمند بسته های پیشگیرانه هستیم که انجام خواهد گرفت.عین الهی با اشاره به بحث جوانی جمعیت،گفت:بزرگان خانواده باید جوانان را به فرزند آوری تشویق کنند.وی با اشاره به وجود انبوه دارو در منازل،متذکر شد: نقشه بیماری های کشور تهیه شده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده