ترکیه یک پهپاد ناشناس در حریم هوایی اش را هدف گرفت-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ترکیه یک پهپاد ناشناس در حریم هوایی اش را هدف گرفت

ارتش ترکیه از هدف قرار گرفتن یک پهپاد در حریم هوایی این کشور و در نزدیکی مرز با سوریه خبر داده است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 30
کد خبر: ۲۳۶۱۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ نابسامانی حاکم بر حریم هوایی سوریه و حضور مداوم و بدون اجازه جنگنده ها و پهپادهای شماری از کشور در این حریم هوایی، به مجادله ای در معادلات منطقه تبدیل شده است.

 

پناه گرفتن جنگده اسرائیلی پشت هواپیمای مسافربری روسی و حمله پدافند هوایی سوریه که نهایتا به سقوط هواپیمای مسافربری روس منجر شد یکی از این مجادلات محسوب می شود. پیشتر نیز ترک ها یک جنگنده روس را به ظن ورود به حریم هوایی شان هدف گرفته بودند که تا مرز درگیری نظامی مسکو با ناتو پیش رفت.

 

در جدیدترین رخداد صورت پذیرفته، ارتش ترکیه شامگاه یکشنبه از سرنگونی یک پهپاد ناشناس در مرز با سوریه خبر داد.

 

خبرگزاری " آناتولی" وزارت دفاع ترکیه در اطلاعیه‌ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، آورده است، این پهپاد ناشناس ۶ بار آسمان این کشور را در منطقه "سپر فرات" و غرب "استان "کیلیس" در مرز سوریه نقض کرده است.

 

در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار آناتولی قرار گرفته، به ملیت و نوع این پهپاد هیچ اشاره ای نشده است.

 

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: این پهپاد توسط دو جنگنده "اف ۱۶ که از پایگاه "اینجرلیک" در استان " آدانا" به پرواز درآمده بودند، سرنگون شده است.

 

براساس این اطلاعیه، لاشه این پهپاد در منطقه ای میان پایگاه نظامی "چلدر اوبا" و مرکز موقتی "بشیریه" در استان کیلیس" افتاده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار