مسکو: کمک آمریکا به کی‌یف، تل‌آویو و تایوان بحران‌ها را تشدید می‌کند-راهبرد معاصر

مسکو: کمک آمریکا به کی‌یف، تل‌آویو و تایوان بحران‌ها را تشدید می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که کمک نظامی آمریکا به اوکراین، اسراییل و تایوان، بحران‌های جهانی را تشدید خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 21
کد خبر: ۲۳۷۱۱۹

به گزارش راهبرد معاصر، ماریا زاخاووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری کمک خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا برای حمایت از کی‌یف، تل‌آویو و تایوان، گفت که این اقدام تنها به تشدید بحران‌های جهان منجر خواهد شد.

 

زاخارووا دراین‌باره نوشت: کمک نظامی که آمریکا به اوکراین، اسراییل و تایوان تخصیص داده است، بحران‌های جهانی را تشدید خواهد کرد.

 

وی درباره دلایل مسکو برای اتخاذ چنین موضعی در قبال بسته کمک خارجی آمریکا نیز توضیح داد: کمک نظامی به رژیم کی‌یف تامین مالی مستقیم اقدامات تروریستی است؛ کمک به تایوان مداخله در امور داخلی چین محسوب می‌شود و کمک به اسراییل نیز مستقیماً به تشدید تنش بی‌سابقه در منطقه منجر خواهد شد.

 

مجلس نمایندگان آمریکا با مصادره دارایی‌های مسدودشده دولت روسیه و با هدف کمک به کی‌یف و اعمال تحریم‌های مضاعف بر چین، دیروز لایحه بسته کمک نظامی ۹۵ میلیارد دلاری را برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان تصویب کرد.

 

در این بسته که مدت‌ها در کنگره آمریکا بلاتکلیف مانده بود، به طور مشخص ۶۰ میلیارد دلار کمک به کی‌یف و ۲۶ میلیارد دلار به اسراییل و آنچه کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان مناطق جنگ‌زده در نوار غزه خوانده شده، تخصیص یافته است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده