زائرین از مرز خسروی تردد نکنند-راهبرد معاصر

زائرین از مرز خسروی تردد نکنند

با تشدید روند اعتراض در عراق در سومین رو پیاپی، دبیر ستاد مرکزی اربعین از انسداد مرز خسروی تا اطلاع ثانوی خبر داده است.‎
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 03
کد خبر: ۲۳۸۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ مرز خسروی یکی از پایانه‌های رسمی و بین‌المللی غربی ایران است که در شهرستان قصر شیرین واقع شده‌ است و ارتباط زمینی ایران و بخش عربی عراق توسط این مرز برقرار است. شهرستان قصرشیرین با داشتن ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی می‌باشد که مرز رسمی پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و مرز خسروی با حوزه عربی کشور عراق هم‌ مرز است.

 

احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار داشت: براساس مسائلی که ایجاد شده طرف عراقی فعلا تقاضا کرده از مرز خسروی تردد انجام نگیرد تا بتوانند شرایط و آمادگی لازم را احراز کنند.

 

وی تاکید کرد: به محض این‌که به شرایط عادی برگشت حتما اطلاع رسانی می‌کنیم.

 

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره این‌که آیا به زائرینی که قصد دارند از مرز خسروی به عراق سفر کنند اطلاع رسانی شده؟ چه توصیه‌ای به زائرین دارید؟ گفت: زائرینی که رفته بوده و در مسیر بودند توسط همکاران ما در استان کرمانشاه اطلاع رسانی انجام شده و توصیه ما این است که فعلا از مراجعه به این مرز تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

 

محمدی‌فر همچنین درباره این‌که آیا مردم منتظر خبری بعدی شما مبنی بر این‌که امکان تردد از مرز خسروی وجود دارد یا خیر باشند؟ اظهار کرد: بله حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

 

وی در مورد سایر مرزهای کشور برای سفر به عراق نیز ابراز کرد: در سایر مرزها رفت و آمد به صورت معمول و عادی در حال انجام است و مشکلی در سایر مرزها نداریم و ترددها ادامه دارد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده