هشدار جدی عربستان به اسرائیل درباره حمله زمینی به رفح-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

هشدار جدی عربستان به اسرائیل درباره حمله زمینی به رفح

ریاض از طریق آمریکایی‌ها به تل‌آویو هشدار داده که حمله زمینی به رفح «خطای بزرگی» است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۲۳۹۰۷۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان)، به نقل از یک منبع آگاه از خاندان پادشاهی عربستان سعودی مدعی شد که ریاض به تل‌آویو هشدار داده، هرگونه حمله نظامی به رفح، «عادی‌سازی روابط» با عربستان سعودی را «دور می‌کند»، امری که تل‌آویو را مقابل یک «گزینه دشوار» قرار داده است.
کان گزارش داد که ریاض از طریق آمریکایی‌ها به تل‌آویو هشدار داده که حمله زمینی به رفح «خطای بزرگی» است که عادی‌سازی روابط را دور می‌کند، زیرا «در این صورت، ریاض به مانند یک دولت خائن دیده خواهد شد».
این منبع سعودی افزود که عربستان تا زمانی که یک کشور فلسطینی تشکیل نشود، نمی‌تواند با اسرائیل عادی‌سازی داشته باشد. ریاض به حکم جایگاهش در میان کشور‌های اسلامی «نمی‌تواند این کارت خود را از دست بدهد».
روزنامه معاریو چندی پیش طی گزارشی نوشت که آمریکا در علن و رسانه‌ها به اسرائیل توصیه می‌کند که قبل از چاره‌اندیشی برای آوارگان رفح، به آن حمله نکند، اما در جلسات خصوصی با قاطعیت بیشتر به اسرائیلی‌ها می‌گوید «اصلا وارد رفح نشوید».
یکی از مسئولان بلندپایه آمریکایی به خبرنگار روزنامه معاریو گفته «ما از اسرائیل نمی‌خواهیم که حماس را به حال خود رها کند بلکه می‌گوییم بدون نابود کردن رفح، راه‌های دیگری هم برای تحت پیگرد قرار دادن سران حماس وجود دارد».
«توماس فریدمن» ستون‌نویس مشهور «نیویورک تایمز» نیز نوشت که آمریکا در مدت اخیر سیاست حمایت از عادی‌سازی با ریاض را به عنوان یک «دیپلماسی برای پایان دادن به جنگ غزه» در پیش گرفته است و به همین دلیل نیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو باید بین حمله به رفح و یا مسیر نزدیکی به ریاض یکی را انتخاب کند. / همشهری

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده