یورش پلیس آمریکا برای بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌آنجلس-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

یورش پلیس آمریکا برای بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌آنجلس

رسانه‌های تصویری آمریکایی همچون «سی‌ان‌ان» و «ان بی‎ سی نیوز» بطور زنده یورش نیرو‌های پلیس به محوطه دانشگاه لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا را به تصویر کشیدند، این درحالی بود که نیرو‌های پلیس از اوایل شب گذشته برای سرکوب با تمام قوا خود را آماده کرده بودند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۲۳۹۰۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ سی‌ان‌ان گزارش داد که نیرو‌های پلیس اوایل بامداد امروز پنجشنبه به وقت محلی پس از مهلت دادن به دانشجویان هوادار فلسطین، وارد عمل شده و درحال برداشتن موانع ایجاد شده توسط دانشجویان هستند.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: دانشجویان مدت یک هفته در صحن این دانشگاه دست به اعتراض زده و پلیس با دادن هشدار درباره ترک محل، اعلام کردند در صورت ورود اقدام به بازداشت دانشجویان خواهند کرد.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: هم اکنون دانشجویان با نیرو‌های پلیس که با برداشتن موانع قصد ورود و متفرق و بازداشتن کردن آنان را دارند، به مقابله پرداخته اند.

شبکه خبری «سی ان بی سی نیوز» نیز با پوشش این خبر گزارش داد: دانشجویان حامی فلسطین به مقابله با نیرو‌های پلیس پرداختند و تلاش دارند تا خطوط خود را حفظ کنند، دانشجویان می‌گویند تا زمانی که خواسته آنان مبنی براینکه دانشگاه اقدام به محروم ساختن اسرائیل نکند، این مکان را ترک نخواهند کرد.

در ادامه اعتراضات دانشجویی به اقدامات غیربشری رژیم صهیونیستی در غزه که در دانشگاه‌های آمریکا فراگیر شده و کاخ سفید را تحت فشار قرار داده، از شب گذشته (چهارشنبه) پلیس لس‌آنجلس با به کار گرفتن تمامی قوا، به دانشجویان حامی فلسطین هشدار ترک محل تحصن داده است.

برای پاکسازی تحصن صورت گرفته در این دانشگاه از چندین رسته نیروی پلیس استفاده می‌شود که شامل اداره پلیس لس آنجلس، پلیس بزرگراه‌های کالیفرنیا و اداره کلانتری لس آنجلس در صورت برهم خوردن وضعیت در شهر می‌باشند.

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا در کمتر از ۱۵ روز

سرکوب‌های دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا همچنان ادامه داشته و تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در کمتر از ۱۵ روز از آغاز اعتراض‌های توسط نیرو‌های امنیتی و پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

تنها در روز سه شنبه گذشته بیش از ۴۰۰ معترض دستگیر شدند که از این تعداد، حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و دانشکده سیتی کالج نیویورک را در بر می‌گیرند.

استفاده از خشونت و ابزار‌های پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعا‌های آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتار‌ها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده