کمالوندی: کاهش تعهدات برجامی ادامه دارد-راهبرد معاصر
استاندار گیلان: واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟ سردار قریشی: رسانه ها ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی هستند نظر وزیر کشور درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان آیت الله رئیسی و علی‌اف فردا سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ بانک‌ها هم شنبه‌ها تعطیل هستند؟ آخرین دستورکار هفتگی مجلس یازدهم افزایش ۲میلیارد دلاری واردات بنزین در سال گذشته آیت الله رئیسی: زنجیره تولید تا توزیع برنج با هدف جلوگیری از اجحاف به تولیدکننده و مصرف کننده بازنگری شود حداد عادل: سیاست‌های توسعه‌ دریامحور موجب آبادانی جنوب کشور می‌شود سردار سلامی: بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ بشریت به نام حاج علی زاهدی رقم خورد روزنامه اصلاح‌طلب: روحانی نه قدرت دارد، نه محبوبیت آیت الله رئیسی: قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت امیر حیدری: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار، توسعه علوم و فناوری است

کمالوندی: کاهش تعهدات برجامی ادامه دارد

معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت که در صورت اقدام مثبت از سوی طرف مقابل آماده بازگشت به نقطه ی آغازینیم و در غیر اینصورت به سیاست کاهش تعهدات برجامی مان ادامه خواهیم داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 06
کد خبر: ۲۴۰۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ کمتر از یک ماه تا اولتیماتوم ایران به طرف غربی مبنی بر انجام اقداماتی جهت ماندگاری برجام زمان باقی مانده است، با این حال و علی رغم اظهارات اروپایی ها مبنی بر تلاش برای زنده نگه داشتن توافق اتمی، گویا این اقدامات صرفا در سخن تکرار شده و تا به امروز جنبه ی عملیاتی نیافته است.

 

معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی کشورمان که در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی حقوق هسته ای ۱۳ مهرماه ۱۳۹۸ با حضور مسئولان و متخصصان حقوقی در سالن دکتر حسابی سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد به این مسئله پرداخته و به طرف اروپایی نسبتا به تعهدات شان هشدار داده است.

 

در ابتدای این مراسم بهروز کمالوندی با تأکید بر برنامه همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا، تمرکز بر ایمنی هسته‌ای و پروژه‌های مربوطه و همچنین برگزاری سه دوره سمینار سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا گفت: علی‌رغم تمامی معضلات و مشکلات، با هدف بهبود همکاری‌ها و تبادل اطلاعات در راستای اجرای پروژه‌های مربوط به ضمیمه سوم برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) همکاری‌ها ادامه دارد.

 

وی برگزاری دوره‌های حقوقی و تخصصی را نقطه عطفی دانست و ادامه داد: برگزاری این دوره‌ها در راستای تبادل اطلاعات حقوقی مربوطه و به ویژه در ارتباط با موضوع حل معضل خلع سلاح بسیار حایز اهمیت است.

 

معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در سطح بین‌المللی حقوق هسته‌ای باید واجد الزاماتی به مثابه قانون اساسی جهانی باشد، به گونه‌ای که برای همه کشورها حقوق و تکالیفی مشابه و بدون تبعیض قائل شود. از جمله این موارد خلع سلاح به‌عنوان خواسته جهانی است که جهان را در ابهام و آینده تاریکی فرو برده است.

 

کمالوندی افزود: شعار ما آنطوری که رهبری معظم انقلاب فرموده‌اند، فناوری هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچکس است.

 

وی در ادامه خاطرنشان شد: با توجه به تحولات اخیر، تصمیم ایران بر کاهش بخشی از تعهدات برجامی، بعد از یک صبر استراتژیک یک‌ساله در پاسخ به اقدام یک طرفه آمریکا در خروج از توافق و به‌منظور ایجاد توازن بین حقوق و تعهدات صورت گرفته است و در صورت عملکرد مشابه طرف مقابل، ایران آماده بازگشت بوده و در غیر اینصورت کاهش تعهدات، تداوم خواهد داشت.

 

دوره پنج روزه حقوق هسته‌ای با سخنرانی‌هایی در حوزه حقوق هسته‌ای و مباحثی چون حفاظت در برابر اشعه و ایمنی هسته‌ای، چارچوب‌های ملی و بین‌المللی ایمنی هسته‌ای، کنوانسیون حفاظت فیزیکی از مواد هسته‌ای ، تهیه پیش‌نویس قوانین هسته‌ای، کنوانسیون‌های بین‌المللی و اصول مسئولیت در موضوع هسته‌ای، چرخه سوخت هسته‌ای و اقتصادی انرژی هسته‌ای ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده