انصارالله خطاب به آمریکا: با ۱۴هزار نظامی شکست خوردید، با افزایش ۳هزار نفری پیروز نمی شوید-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

انصارالله خطاب به آمریکا: با ۱۴هزار نظامی شکست خوردید، با افزایش ۳هزار نفری پیروز نمی شوید

محمد علی الحوثی خطاب به مقامات آمریکایی به آنها هشدار داد که افزایش ۳ هزار نظامی آمریکایی در خاک عربستان به پیروزی شان منجر نخواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 12
کد خبر: ۲۴۶۴۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ چهار سال از آغاز جنگ خونین یمن می گذرد، با این حال و با وجود شکست های پی در پی، محمد بن سلمان حاضر به پذیرش صلح پیشنهادی انصارالله نیست. عملیات شدید پهپادی حوثی ها علیه پالایشگاه بقیق و خوریص نیز نتوانسته سعودی ها را بر سر عقل بیاورد.

 

روز گذشته بود که مقامات آمریکایی اعلام نمودند جهت حفاظت از منافع عربستان، نیروهای نظامی خود در این کشور را به سه هزار نفر افزایش خواهند داد.

 

در بیانیه پنتاگون آمده است که در مجموع سه‌هزار نیروی جدید به اضافه تجهیزات بیشتری شامل دو سامانه موشک‌های پاتریوت، یک سامانه موشکی تاد و دو اسکادران جنگنده به عربستان اعزام خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا «محمد بن سلمان» ولیعهد و وزیر دفاع سعودی را در جریان جزئیات این طرح قرار داده است.

 

اسپر در این‌باره به خبرنگاران گفت که اعزام جدید نیروها و تجهیزات به عربستان سعودی پاسخی به «تهدیدهای مداوم در منطقه» بوده و تصویب آن پس از گفت‌وگویی با محمد بن سلمان درباره «تلاش‌ها برای محافظت در برابر ایران» صورت گرفت.

 

انصارالله یمن در همین باره به اقدام آمریکا برای اعزام نیروها و تجهیزات بیشتر به عربستان در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه واکنش نشان داد.

 

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن، در واکنش به اعلام خبر اعزام نیروهای و تجهیزات آمریکایی به عربستان سعودی گفت: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و مارک اسپر، وزیر دفاع وی بهتر است به جای اعزام هزاران عنصر نظامی به منطقه خاورمیانه، برنامه‌هایی برای همزیستی و حقوق برابر شهروندی و دموکراسی وضع کنند نه این‌که برای ویرانی و نابودی متحدانشان و ملت‌های آزاده توطئه‌چینی کنند.»

 

وی در ادامه نوشت: «آمریکا و عواملش برای یک بار هم که شده شاخه‌های زیتون را که شعار این کشور است،‌ برای متحدان خود بفرستد و جهان را چنین غافلگیر کند که آن‌ها هر چند با همکاری متحدانش بدترین فاجعه انسانی در یمن را رقم زدند اما بخشی از انسانیت مورد ادعای خود را دارند، برای یک بار هم که شده جهان را با تغییر سیاست‌های خصمانه خود که ماحصلی غیر از خشم و زیان به همراه نداشته و ترامپ خود به خسارت هشت تریلیون دلاری ناشی از تصمیمات اشتباه اعتراف کرده، غافلگیر کنند.»

 

محمد علی الحوثی تأکید کرد: «ملت آمریکا باید با این حقیقت روبرو شود که افزایش تعداد به مفهوم پیروزی نیست، هدفی را که ۱۴ هزار سرباز محقق نکردند، افزایش دو الی سه هزار نفری نیروها نیز نمی‌تواند کمکی به تحقق آن بکند».

 

وی در ادامه نوشت: «ما می‌دانیم که عقب‌نشینی از خطوط برخورد با ایران در سوریه به مفهوم موقعیت‌یابی جدید برای عربستان نیست».

 

حوثی گفت: «آمریکا برای یک بار هم که شده به ملت خود بگوید که از جنگ ویتنام و عراق و یمن درس گرفته‌اند و این جنگ‌ها، باطل و بیهوده بوده‌اند».

 

وی تأکید کرد که ادعاهای مقابله با ایران از عربستان افشا شده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده