بازگشت آرامش نسبی به بیروت-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بازگشت آرامش نسبی به بیروت

رسانه های لبنانی از بازگشت آرامش نسبی به پایتخت این کشور پس از روزها ناآرامی خبر داده اند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 20
کد خبر: ۲۵۳۹۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ بیروت و سایر شهرهای لبنان، دیشب و برخلاف شب های پیشین، شب نسبتا آرامی را از سر گذراند. معترضین لبنانی در خلال روزهای گذشته و در اعتراض به وضعیت معیشتی شان به خیابان ها آمده و خواستار انحلال دولت شده بودند.

 

شعله اعتراض ها در لبنان پریشب آن چنان بالا گرفته بود که منجر به تجمع وسیع آنها در برابر کاخ ریاست جمهوری شده بود. دامنه اعتراض ها صرفا محدود به بیروت نمانده و طرابلس، نبطیه و سایر شهرها نیز شاهد اعتراض های وسیعی بودند.

 

حجم بدهی های لبنان حدود ۸۰ میلیارد دلار اعلام شده که برای این کشور کوچک و کم جمعیت، رقم بسیار بالایی است.

 

به گزارش خبرنگار آناتولی از لبنان، آرامش نسبی پس از تظاهرات دو شب پیش و درگیری معترضان با نیروهای امنیتی در بیروت به پایتخت این کشور بازگشته است.

 

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی توانستند تظاهرات در اطراف مقر نخست وزیری لبنان در میدان ریاض الصلح بیروت را پراکنده کنند.

 

در همین راستا، وزارت کشور لبنان در حساب خود در رسانه های اجتماعی اعلام کرد: 52 نفر از نیروهای امنیتی طی این ناآرامی‌ها مصدوم شده و 70 تن از معترضان در مناطق مختلف کشور بازداشت شده اند.

 

جورج کنانه، دبیر کل صلیب سرخ در لبنان در گفت‌وگو با رسانه ها اعلام کرد که نیروهای این نهاد 530 زخمی ناآرامی‌های اخیر این کشور را به مراکز درمانی انتقال داده و 64 زخمی دیگر را هم در محل درگیری‌ها درمان کرده اند.

 

رئیس‌جمهوری لبنان: راه‌حل اطمینان‌بخشی برای حل بحران ارائه خواهد شد

میشل عون رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد، راه حل اطمینان بخشی برای بحران موجود ارائه خواهد شد.

 

به گزراش خبرگزاری رسمی لبنان، عون امشب با حضور در بین طرفدارانش اظهار داشت: برای بحران موجود در کشور راه حل اطمینان بخشی و قانع کننده ای وجود خواهد داشت.

 

عون شب گذشته نیز با گروهی از معترضان که در برابر کاخ ریاست جمهوری تجمع کرده بودند، در دفتر خود دیدار و تاکید کرد، از هیچ تلاشی برای حل مشکلات مردم کوتاهی نخواهد کرد.

 

این در حالی است که سعد حریری نخست وزیر لبنان نیز در دیدارهای فشرده ای که امروز با تعدادی از مسوولان کشور داشت، ضمن ارائه طرح اقتصادی از آنان خواست هر چه زودتر نظر خود را اعلام کنند.

 

وزیر اقتصاد و نخست وزیر لبنان برای تنظیم بودجه بدون مالیات جدید توافق کردند

علی حسن خلیل وزیر اقتصاد لبنان اعلام کرد، در دیدار با نخست وزیر در مورد تنظیم بودجه بدون هیچ مالیات یا عوارض جدید توافق حاصل شد و تمام طرح هایی که در این خصوص ارائه شده بود، لغو می شود.

 

خلیل در صفحه توئیتر خود نوشت: در دیدار با "سعد حریری" تاکید شد، بودجه کشور بدون هرگونه مالیات و یا عوارض جدید تنظیم شود و هر گونه طرحی که در این خصوص از سوی هر طرفی ارائه شده بود، لغو می شود.

 

همچنین گام های جدی در مسیر اصلاحات از جمله در بخش بانکی اتخاذ خواهد شد تا هیچ مالیاتی حتی اندک بر مردم تحمیل نشود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده