جسد البغدادی به دریا انداخته می شود-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

جسد البغدادی به دریا انداخته می شود

در حالی که ابهام هایی در رابطه با مرگ سرکرده داعش و چگونگی وقوع عملیات یاد شده وجود دارد، یک مقام آمریکایی از انداختن احتمالی جسد ابوبکر البغدادی به دریا خبر داده است، امری که بیش از پیش بر ابهام خواهد افزود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 28
کد خبر: ۲۶۱۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ انداختن پیکر یک تروریست به اعماق دریا، یادآور پرتاب جسد اسامه بن لادن رهبر القاعده است. گویا بناست این اتفاق برای رهبر گروه تروریستی داعش نیز صورت پذیرد.

 

در حالی که ابهام هایی در رابطه با مرگ سرکرده داعش و چگونگی وقوع عملیات یاد شده وجود دارد، یک مقام آمریکایی از انداختن احتمالی جسد ابوبکر البغدادی به دریا خبر داده است، امری که بیش از پیش بر ابهام خواهد افزود.

 

شبکه خبری سی.ان.ان به نقل از منابع مطلع دولتی خود نوشت احتمال دارد جسد ابوبکر بغدادی، رهبر گروه داعش، به مانند جسد اسامه بن‌لادن، رهبر پیشین شبکه القاعده، به دریا انداخته شود.

 

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، روز یک‌شنبه پنجم آبان‌ماه با جزئيات به عملیات مخفیانه نیروهای آمریکایی برای دستگیری و کشتن رهبر داعش در استان ادلب، در شمال غرب سوریه، اشاره کرد. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که بغدادی با انفجار جلیقه انتحاری، خود و سه فرزندش را کشت.

 

مقام‌های آمریکایی نام عملیات کشتن ابوبکر بغدادی را «کایلا مولر»گذاشتند. مولر، یک کنشگر آمریکایی بود که در سال ۲۰۱۳ از سوی عوامل داعش در سوریه به اسارت گرفته شد و بعدها به قتل رسید.همچنان شماری از دولت ها و رسانه های با دیده‌ی تردید به عملیات یاد شده می نگرند.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره اعلام کرده: از آنجا که مدارک موثقی مبنی بر کشته شدن «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش وجود ندارد و هریک از طرف‌های مدعی مشارکت در این عملیات چیز متفاوتی می‌گویند، کل ماجرا زیر سوال رفته است.

 

«ایگور کوناشنکوف» روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: تاکنون اطلاعات موثقی مبنی بر اجرای موفق عملیات نظامی آمریکا در منطقه تحت کنترل ترکیه در محدوده امن ادلب برای کشتن رهبر گروه تروریستی داعش دریافت نکرده ایم ضمن اینکه افزایش شمار کشورهایی که گویا در این عملیات شرکت کرده‌اند و هر یک جزییات متناقض بیان می‌کنند باعث بروز شک و تردید در واقعیت این عملیات و موفقیت آن می‌شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار