امشب مبالغ حمایتی معیشتی به برخی خانوارها پرداخت می شود-راهبرد معاصر

امشب مبالغ حمایتی معیشتی به برخی خانوارها پرداخت می شود

بر اساس تصمیم صورت پذیرفته، پرداخت مبالغ حمایتی معیشتی به خانوارها طی سه مرحله صورت می پذیرد. در مرحله اول، امشب به حساب بیست میلیون تن مبالغ یاد شده واریز خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 18
کد خبر: ۲۸۲۲۸

به گزارش راهبرد معاصر؛‌ آغاز اجرای طرح معیشتی برای خانوارهای کم درآمد، همزمان با افزایش قیمت بنزین از امشب کلید می خورد.

 

براین اساس قرار شد تا کمتر از ۱۰ روز از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، پرداخت کمک به خانوارهای هدف که حدود ۱۹ میلیون خانوار می‌شود در دستور کار قرار گیرد.

 

اعلام سازمان برنامه و بودجه از این حکایت دارد که پرداخت مبالغ حمایتی معیشتی به خانوارها طی سه مرحله انجام می‌شود که اولین مرحله‌ آن امشب (۲۷ آبان‌ماه)، دومین مرحله پرداخت(پنج‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه) و سومین مرحله پرداخت (شنبه دوم آذرماه) خواهد بود.

 

در طرح حمایتی دولت برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شود.

 

بر اساس این طرح حمایتی، هر ماه مبالغ تعیین شده به حساب خانوارها واریز خواهد شد که پرداختی در همان حسابی است که در هر ماه یارانه نقدی به آن واریز می‌شود.

 

یارانه نقدی آبان‌ماه نیز ساعت ۲۴ شب گذشته (۲۶ آبان‌ماه) با همان مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

 

بامداد جمعه (۲۴ آبان‌ماه) طرح اصلاح قیمت بنزین اجرایی شد و براساس آن قیمت بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد. از این محل پیش‌بینی شده که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع به دست می‌آید که بین خانوارها توزیع خواهد شد.

 

سخنگوی دولت امروز در پاسخ به این سوال که طرح حمایت معیشتی شامل چه کسانی می‌شود، گفت: در این طرح کارگران، بازنشستگان، معلمان، نیروهای تامین اجتماعی، عشایر و افراد وابسته به صندوق‌ها و حقوق‌بگیران ثابت حضور دارند. این طرح هم برش اقشاری و هم برش درآمدی دارد و در ترکیبی از اینها و مولفه‌هایی که وزارت رفاه بررسی می‌کند، افراد مشمول را تعیین می‌کند.

 

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد از افراد جامعه شامل این طرح می‌شوند، اظهار داشت: نگرانی ما کسانی هستند که اثری از آنها نیست مثلا ما افراد حاشیه‌نشین را هم بررسی کردیم و سراغ کسانی که دفترچه بیمه نداشتند و دفترچه بیمه سلامت به آنها داده‌ایم، رفتیم. فکر هم می‌کنم ۷۵ درصد جامعه قابل قبول است.

 

سخنگوی دولت ادامه داد: اگر افرادی را ندیده باشیم و افرادی خود را ذیحق می‌داند، وزارت رفاه سامانه‌ای را معرفی می‌کند و آنها باید در ۲۰۰ کلمه باید دلایل خود را مطرح کنند و این حق را می‌دهند که ما بررسی کنیم. این سامانه باز است و اگر بررسی شد و استحاقش تشخیص داده شود، آنها از همین ماه دارای حق هستند و پولش از همین ماه پرداخت می‌شود.

 

وی افزود: تمهیدات پیش‌بینی شده به گونه‌ای است که گروه‌های مختلف را شامل می‌شود و حدود ۷۵ درصد جامعه انتخاب شده‌اند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده