اظهارات مداخله جویانه اتحادیه اروپا در قبال اغتشاشات اخیر-راهبرد معاصر

اظهارات مداخله جویانه اتحادیه اروپا در قبال اغتشاشات اخیر

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار آزادی اجتماعات در ایران شده و اظهار داشت: چالش‌های اجتماعی _ اقتصادی باید از طریق گفت‌وگوهای فراگیر و نه استفاده از خشونت مورد توجه قرار گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 21
کد خبر: ۲۸۵۲۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ از زمان آغاز اغتشاشات اخیر در کشور، موجی از مداخله در امور داخلی کشور و حمایت از اغتشاشگران از سوی مقامات اروپایی، آمریکایی و صهیونیستی به راه افتاده است.

 

در اخرین مورد از این اظهارات مداخله جویان، سخنگوی موگرینی خواستار گفتگوی حکومت با اغتشاشگران شده است.

 

سخنگوی » مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز(پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای به اغتشاش‌های اخیر در ایران واکنش نشان داد. «مایا کوتسیانچیچ» در این بیانیه گفته، چالش‌های اجتماعی _ اقتصادی باید از طریق گفت‌وگوهای فراگیر و نه استفاده از خشونت مورد توجه قرار گیرد.

 

وی مدعی شد که نیروهای امنیتی ایران باید با خویشتن‌داری به اعتراض‌ها پاسخ دهند و معترضان نیز به صورت مسالمت‌آمیز تظاهرات کنند.

 

سخنگوی موگرینی، استفاده از خشونت را امری غیرقابل قبول توصیف کرد و افزود: «حق آزادی بیان و برگزاری تجمع باید تضمین شود.»

 

کوتسیانچیچ گفت: از مقام‌های ایران می‌خواهیم از جریان آزاد اطلاعات و دسترسی به اینترنت اطمینان حاصل کنند.

 

معاون «دونالد ترامپ» نیز شب گذشته به اعتراض‌ها در ایران واکنش نشان داد. مایک پنس معاون در توییتر خود در واکنش به اعتراض‌ها در ایران اظهاراتی مداخله‌جویانه را مطرح کرد و مدعی شد  پیام آمریکا روشن است «مردم آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده‌اند.»

 

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز امروز به بیان اظهاراتی مداخله جویانه در مورد ایران پرداخت و گفت: از ایران می‌خواهیم تا به تعهدات حقوق بشری احترم بگذارد.

 

وی هم چنین بار دیگر در مورد اعتراض‌ها در ایران گفت: از گزارش‌ها درباره تلفات این اعتراض‌ها در ایران  بسیار نگران هستیم. از ایران می‌خواهیم تا به تعهدات حقوق بشری احترام بگذارد.

 

پیش از این نیز مقامات اسرائیلی صراحتا از حمایت خود از اغتشاشگران پرده برداشته بودند. «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهونیستی با انتشار یک پیام ویدیویی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر مدعی دوستی با مردم ایران شد و حمایت رژیم صهیونیستی را از اغتشاشگران و خشونت‌طلبانی که طی روزهای اخیر خسارات زیادی به اموال عمومی و خصوصی ملت ایران وارد کرده‌اند، ابراز داشت.

 

این مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی، اغتشاشگران را «افرادی که فقط آزادی و زندگی بهتر می‌خواهند» توصیف کرد و مدعی شد: «ما دوستان شما هستیم. ما در کنار شما ایستاده‌ایم.»

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده