تدابیر فرانسه برای سرکوب بیشتر اعتراضات جلیقه زردها-راهبرد معاصر

تدابیر فرانسه برای سرکوب بیشتر اعتراضات جلیقه زردها

نخست وزیر فرانسه قصد دارد طرح و برنامه های جدیدی را برای سرکوب اعتراضات جلیقه زردها پیشنهاد و ارائه دهد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 18
کد خبر: ۶۹۵۵
به گزارش  راهبرد معاصر  به نقل از رویترز، دفتر نخست وزیر فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: نخست وزیر قصد دارد امروز دوشنبه طرح و برنامه های جدیدی را برای سرکوب اغتشاشات و آشوب ها ارائه کند.

 
اعتراضات جلیقه زردهای فرانسه بار دیگر روز شنبه در شهر پاریس ادامه یافت و این اعتراضات در نهایت به خشونت کشیده شده است.

در جریان اعتراضات روز شنبه ، تظاهرات کنندگان به برخی مغازه ها و بانک ها حمله ور شده و آنها را غارت کردند.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اعتراضات و خشونت های اخیر توسط جلیقه زردها را محکوم کرده و گفته است که معترضان به دنبال نابود کردن جمهوری فرانسه هستند.

ماکرون در نشست کابینه فرانسه به وزرا دستور داده است تا تصمیمات فوری را برای جلوگیری از تکرار اتفاقات اخیر پاریس اتخاذ نمایند.

دفتر ادوارد فیلیپه نخست وزیر فرانسه اعلام کرد: خشونت های اخیر نشان می دهد که تدابیر و مقررات فعلی امنیتی، به هیچ وجه کافی نبوده است . با توجه به این نواقص و کاستی ها، نخست وزیر قصد دارد طرح و برنامه های جدیدی را به رئیس جمهور ارائه دهد تا تدابیر و اقدامات لازم و فوری از سوی نیروهای امنیتی برای برقراری نظم و امنیت اتخاذ شود.

پلیس فرانسه برآورد کرده است که در اعتراضات اخیر پاریس بیش از 10 هزار نفر شرکت کرده اند.

اعتراضات سراسری در فرانسه از اواسط نوامبر 2018 آغاز شده و علی رغم عقب نشینی دولت ماکرون از اجرای برخی اصلاحات اقتصادی و مالی، این اعتراضات همچنان ادامه داشته است.

از آغاز این اعتراضات تاکنون حداقل 10 نفر کشته و حدود 6 هزار نفر بازداشت شده اند. بیش از 2 هزار نفر نیز در جریان این اعتراضات زخمی شده اند.
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده