تحقیقات دادستانی سودان درباره جنایات نظام البشیر در دارفور-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تحقیقات دادستانی سودان درباره جنایات نظام البشیر در دارفور

دادستانی سودان از آغاز تحقیقات خود درباره جنایات صورت گرفته توسط نظام سابق در دارفور خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۳ - ۰۱ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 22
کد خبر: ۳۱۵۷۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ دادستانی سودان تحقیقاتی را درباره جنایات صورت گرفته در جریان درگیری مسلحانه در اقلیم دارفور آغاز کرده است.

 

«تاجر السر الحبر» دادستانی سودان گفت: ما تحقیقات درباره جنایاتی که از سال 2003 میلادی در دارفور صورت گرفته است و سران نظام سابق سودان در آن دست دارند آغاز کرده ایم.

 

وی تاکید کرد که دادستانی سودان از همه کسانی که در جریان درگیری‌های دارفور مرتکب تخلف شده‌اند و خون مردم را به زمین ریخته‌اند تحقیق به عمل خواهد آورد.

 

دولت انتقالی سودان به ریاست عبدالله حمدوک وعده داده است که صلح را در اقلیم دارفور برقرار کند. 

 

در پی درگیری‌ها در دارفور که از سال 2003 میلادی آغاز شده است حدود 300 هزار نفر کشته‌ و 2.5 میلیون نفر نیز آواره شده‌اند.

 

رهبران ارتش سودان 11 آوریل گذشته نظام البشیر را، تحت فشار اعتراضات مردمی که اوایل سال گذشته میلادی در محکومیت وخامت اوضاع اقتصادی آغاز شده بود سرنگون کردند.

 

پیشتر دادگاه کیفری سودان البشیر را به 10 سال زندان به اتهام فساد مالی محکوم کرد ولی در همین جلسه قاضی دادگاه حکم وی را با توجه به کهولت سنی‌اش و این‌که طبق قوانین سودان نمی‌تواند به زندان منتقل شود، به 2 سال حبس در یک مرکز اصلاح اجتماعی تبدیل کرد.

 

دیوان کیفری بین‌المللی طی سال‌های 2009 و 2010 دو بار حکم دستگیری عمر البشیر را به اتهامات جنایت جنگی، جنایات ضد بشری و نسل‌کشی در جریان حمله نیروهای دولتی به شورشیان مسلح در دارفور از سال 2003، صادر کرد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده