پمپئو خواستار بازگشت تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پمپئو خواستار بازگشت تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران شد

وزیرخارجه آمریکا در سخنانی ادعاهای خصمانه خود علیه ایران را به بهانه انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تکرار کرد و خواستار بازگشت تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 05
کد خبر: ۳۷۵۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد که کوتاهی ایران در گزارش مواد هسته‌ای خود، نقض پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

 

وزیرخارجه آمریکا که امروز پنجشنبه در نشست خبری در محل وزارت خارجه این کشور با خبرنگاران حضور داشت، در ادامه مدعی شد که خواستار فشار کشورها بر ایران برای همکاری با آژانس و پای بندی به تعهداتش است.

 

به گفته وزیر خارجه آمریکا، ایران باید نشان دهد که فعالیت‌های قبلی هسته‌ای خود را کنار گذاشته است.

 

در این نشست وزیرخارجه آمریکا همچنین از شورای امنیت خواست تا تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را که قرار است به زودی منقضی شود، باردیگر تمدید کند.

 

وزیر خارجه جنجالی آمریکا همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تحریم‌ها علیه ایران را باردیگر اعمال کند و در ادامه ادعا کرد: باید به انزوای ایران ادامه دهیم تا مجبور به تغییر رفتارش شود.

 

این ادعاهای وزیرخارجه آمریکا پس از انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد.

 

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطابق معمول به صورت سه ماهه منتشر می‌شود و روز گذشته نیز گزارش سه ماهه آژانس منتشر شد که در آن درباره ایران ادعای درخواست شفافیت شده بود.

 

در گزارش آژانس همچنین به ۵ برابر شدن ظرفیت اورانیوم غنی شده ایران در مقایسه با محدودیت تعیین شده در برجام اشاره شده بود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده