چرا دو ایرانی توسط پهپاد‌های ترکیه کشته شدند؟-راهبرد معاصر
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی مشخص شد پوتین در گفت‌وگو با مخبر: ایران از این روزهای سخت عبور خواهد کرد فرمانده کل سپاه: رئیسی ایستایی و استراحت را برای خود حرام می‌دانست افتتاحیه مجلس خبرگان فردا برگزار می‌شود ایرانیان عصر امروز به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی تجمع می‌کنند تشکیل کمیته‌های پنج‌گانه برای پیگیری امورات جاری کشور با دستور مخبر توضیحات سخنگوی دولت درباره اعلام عزای عمومی و برگزاری امتحانات دانش‌آموزان شناسایی هویت تمام شهدا/ نیازی به آزمایش دی‌ان‌اِی نیست کادر پروازی پرواز شهادت+تصاویر واکنش حسین شریعتمداری به شهادت آیت الله رئیسی سردار جلالی: آیت‌الله رئیسی هیچگاه فرصت خدمت به مردم را به عافیت پشت‌میز نشینی ترجیح نداد سرلشکر باقری شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت رئیس مجلس خبرگان رهبری: آیت الله رئیسی نمونه اتم و اکمل مدیران انقلابی و ولایی بود احمدی‌نژاد شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت رهبر انقلاب "مخبر" را به عنوان مدیر قوه مجریه منصوب کردند

چرا دو ایرانی توسط پهپاد‌های ترکیه کشته شدند؟

بستگان این افراد نیز اجساد آنان را در منطقه موسوم به «خواکورک» در خاک عراق پیدا کرده و آن‌ها را در شرایط نامساعد جوی به اشنویه انتقال داده بودند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 08
کد خبر: ۴۲۳۷۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ تیراندازی منجر به فوت ۲ نفر از اهالی شهرستان مرزی اشنویه طی هفته گذشته، در خاک عراق اتفاق افتاده و پیگیری‌های لازم چه از سوی مسوولان استان و چه وزارت امور خارجه کشورمان به عمل آمده است.

 

محمدمهدی شهریاری افزود: این افراد برای جمع‌آوری گیاهان کوهی از مرز ایران و عراق رد شده بودند و در آن سوی مرز مورد هدف قرار گرفته‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه نیرو‌های تروریستی همواره در ارتفاعات مرزی مورد هدف هواپیما‌ها یا پهباد‌ها قرار می‌گیرند، بیان کرد: این مردم محلی که ناخواسته وارد خاک عراق شده بودند، به احتمال زیاد با این تصور که جزو نیرو‌های تروریستی هستند، مورد حمله قرار گرفته‌اند.

 

وی همچنین از مرزنشینان خواست تا از تردد غیرمجاز در مناطق مرزی خودداری کنند و با خانواده‌های کشته‌شدگان نیز ابراز همدردی کرد.

 

بستگان این افراد نیز اجساد آنان را در منطقه موسوم به «خواکورک» در خاک عراق پیدا کرده و آن‌ها را در شرایط نامساعد جوی به اشنویه انتقال داده بودند.

 

این ۲ نفر به همراه یک نفر دیگر از ساکنان این شهرستان به دلیل سرد بودن هوا به روشن کردن آتش اقدام کرده بودند که مورد حمله و اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.

 

در این حادثه ۲ از ساکنان اشنویه به نام‌های «رشید پیروتی» و «فاخر تازه‌وارد» جان خود را از دست دادند و فرد سوم جان سالم به در برد./ ایرنا

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار