قطع تمامی ارتباطات کره شمالی با جنوبی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

قطع تمامی ارتباطات کره شمالی با جنوبی

به دنبال بی‌توجهی سئول به هشدار‌های پیونگ یانگ در خصوص پخش بروشور‌های ضد کره شمالی در مرز، این کشور ارتباطات خود را با همسایه جنوبی متوقف کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 09
کد خبر: ۴۵۲۲۸

به گزارش راهبرد معاصر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کره شمالی امروز سه شنبه اعلام کرد تمامی ارتباطات با همسایه جنوبی خود را از امروز ساعت ۱۲ ظهر متوقف کرده است.

 

این اقدام پیونگ یانگ پس از آن اتخاذ شد که سئول در بحبوحه تنش‌های میان دو کره به انتشار و پخش بروشور و اعلامیه‌های ضد کره شمالی در مرز پرداخت. مقامات کره شمالی پس از چند مرتبه هشدار به همسایه جنوبی خود در نهایت تصمیم گرفتند تمامی ارتباطات با سئول را متوقف کنند.

 

رسانه‌های کره شمالی گزارش دادند با این تصمیم پیونگ یانگ، تمامی پیوند‌های ارتباطی رسمی بین دو طرف متوقف می‌شود.

 

آژانس خبری کره شمالی گزارش داد پیونگ یانگ در تاریخ سه شنبه ۹ ژوئن [۲۰ خرداد]از ساعت ۱۲ ظهر تمامی پیوند‌های ارتباطی خود را با سئول متوقف کرده است. یکی از این موارد قطع ارتباط تلفنی کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی با کاخ آبی ریاست جمههوری کره جنوبی است. همچنین کلیه ارتباطات تلفنی میان دو کشور متوقف شده است.

 

خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پیشتر گفته بود دو کره توافق کرده اند از انتشار و پخش اعلامیه‌هایی علیه یکدیگر خودداری کنند. این در حالی است که پیونگ یانگ اعلام کرده سئول به پخش این اعلامیه‌ها در مرز دو کشور ادامه می‌دهد.

 

دیروز وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۸ میلادی، به تماس تلفنی روزانه مقامات همسایه جنوبی خود پاسخی نداد.

 

در چند روز گذشته کره جنوبی به شدت از سوی کره شمالی مورد انتقاد قرار گرفته است. پیونگ‌یانگ تهدید کرده بود که اگر سئول با اقدامات برخی افراد مانند پخش بروشور علیه کره شمالی مقابله نکند، دفتر نمایندگی مشترک دو کره و دیگر پروژه‌ها را تعطیل خواهد کرد. برخی افراد در کره جنوبی با استفاده از بادکنک بروشور‌هایی را به آن سوی مرز می‌فرستند که در آن رهبر کره شمالی را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند و سیاست هسته‌ای او را محکوم می‌کنند.

 

یکی از مقامات دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی پیش از این هشدار داده بود کمپین بروشور‌ها بیشتر از آنکه نفع داشته باشد، ضرر دارد. فعالیت‌های دفتر ارتباط دو کره که از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا متوقف شده بود، اخیرا فعالیت خود را از سر گرفته بود./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده