افشاگری های ادامه دار مشاور اخراجی ترامپ-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

افشاگری های ادامه دار مشاور اخراجی ترامپ

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتاب جدید خود با پرداختن به بخشی از روابط میان مایک پمپئو و دونالد ترامپ، می‌تواند روابط این دو نفر را دچار چالش کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 22
کد خبر: ۴۷۲۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتاب جدید خود اظهاراتی را مطرح کرده که می‌تواند روابط میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با وزیر خارجه او را تحت الشعاع قرار دهد.

 

تصویری که بولتون در کتاب خود از مایک پمپئو ارائه می‌کند تصویر فردی است که به طور غریزی با سیاست‌های ترامپ مخالف است و در خفا از او انتقاد می‌کند. اندکی پس از انتشار گزیده‌هایی از کتاب جدید بولتون، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ با نشریه وال استریت ژورنال از روابط خوب خود با پمپئو سخن به میان آورد.

 

در بخشی از کتاب جان بولتون به ماجرایی پرداخته می‌شود که مایک پمپئو یادداشتی را به مشاور امنیت ملی وقت آمریکا نشان می‌دهد، که بر روی آن درباره ترامپ نوشته است حرف‌هایش سراسر چرت و پرت است.

 

ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد تردید دارد پمپئو این حرف‌ها را درباره او زده باشد. وزیر خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای با عنوان «من نیز در آن اتاق بودم» با رد اظهارات بولتون گفت او در حال نشر اکاذیب است.

 

بولتون در بخش دیگری از کتاب شیوه مدیریتی پمپئو را «اجتناب از درگیری و مشاجره» توصیف کرده و می‌نویسد: او در عین حال با ظرافت ایده‌های رئیس جمهور، سیاست خارجی کشور و هر آنچه تصور می‌کند درست است را رو به جلو هدایت می‌کند. به استناد مطالب کتاب بولتون، پمپئو از مخالفان دیدار ژوئن ۲۰۱۹ ترامپ با رهبر کره شمالی بود، با این حال با او و خواسته هایش همراهی کرد.

 

در بخش از افشاگری‌های بولتون به تحت فشار قرار گرفتن وزیر خارجه آمریکا از سوی رئیس جمهور برای یافتن راهکاری برای خروج واشنگتن از عراق، سوریه و افغانستان پرداخته می‌شود. همچنین مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در جایی از کتابش به برخی از اختلافات پمپئو و ترامپ می‌پردازد که وزیر خارجه را تا آستانه استعفا پیش می‌برد. در کتاب بولتون آمده است: قضیه استعفا پیش آمده بود و من آن را طرح کردم و پمپئو با آن موافق بود.

 

کتاب بولتون قرار است بیست و سوم ماه ژوئن (۳ تیر) منتشر شود. سایمون اند شوستر، ناشر کتاب، اعلام کرده است: «این کتابی است که دونالد ترامپ نمی‌خواهد شما آن را بخوانید.» این ناشر اعلام کرد کتاب بولتون اقدامات ترامپ را در قبال چین، روسیه، اوکراین، کره شمالی، ایران، انگلیس، فرانسه و آلمان تشریح می‌کند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده