ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک های حزب الله-راهبرد معاصر

ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک های حزب الله

الاخبار نوشت رژیم صهیونیستی توانایی مقابله با موشک‌هایی را که در صورت وقوع جنگ از سمت شمال شلیک خواهد شد، ندارد و رهگیری آن‌ها روزانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای این رژیم هزینه خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 02
کد خبر: ۵۸۲۴

به گزارش راهبرد معاصر ، روزنامه الاخبار چاپ لبنان در گزارشی به قلم یحیی دبوق نوشت بعد از اذعان به عقب ماندگی توانایی نیروی زمینی اسرائیل برای ورود به نبرد‌های زمینی و کاهش اعتماد سران سیاسی و نظامی به این نیرو، وجه جدیدی از عقب ماندگی توانایی دفاع هوایی رژیم صهیونیستی برای مقابله و رهگیری موشک‌های کوتاه برد، میان برد و دور برد فاش شده است.

 

عاموس گیلبواع، رئیس سابق بخش تحقیقات دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در یادداشتی در پایگاه عبری زبان ”نیوز وان“ نوشت: توانایی اسرائیل برای مقابله با موشک ها، بسیار کمتر از تهدید‌های موشکی (دشمن) است. وی به نقل از دان روگل، یکی از مهمترین کارشناسان موسسه صنایع نظامی رافائل گفت باید درباره ضعف سامانه دفاعی اسرائیل در رهگیری موشک‌هایی که از شمال لبنان می‌آید نگران باشیم و دو واقعیت وجود دارد که این مسئله را تایید می‌کند.

 

رئیس سابق بخش تحقیقات دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل افزود: در درجه اول و با توجه به واقعیت‌هایی که از نهاد امنیتی شنیده می‌شود تل آویو در حال حاضر و حتی در آینده آنقدر موشک رهگیر در اختیار نخواهد داشت تا در صورت وقوع جنگ بتواند با این حجم از موشک که تخمین زده می‌شود روزانه دو هزار عدد خواهد بود مقابله کند. دوم، هزینه‌های مالی است که از شدت بالا بودن ”مو بر بدن سیخ می‌شود“.

 

او تصریح کرد: هزینه یک روز جنگ با پرتاب هزار و چهارصد موشک رهگیر (شامل موشک‌های سامانه گنبد آهنین، فلاخن داوود و حیتس) حدود یک میلیارد و سیصد میلیون دلار است و فقط یک جنگ ده روزه سیزده میلیارد دلار برای اسرائیل هزینه خواهد داشت که البته این هزینه به جز هزینه‌ها و ضرر‌های دیگر است. حال اگر جنگ بیست یا سی روز ادامه یابد چه هزینه‌ای به اسرائیل تحمیل خواهد شد؟!

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده