افزایش بهای نفت برنت-راهبرد معاصر

افزایش بهای نفت برنت

بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، سبد نفتی اروپا، در معاملات روز سه شنبه کاهش یافت.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - 2020 September 22
کد خبر: ۶۰۰۵۶

به گزارش راهبرد معاصر  به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن، در پایان معاملات روز کاری لندن‏‏، بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد شده در ‏‏بازار اروپا ‏استفاده می‌شود برای تحویل در ماه نوامبر با یک و ۳۳ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به ۴۱ دلار و ۹۹ سنت رسید.
در معاملات الکترونیک بازار نیویورک هم بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین (وست تگزاس اینترمدییت‏)، ‏برای تحویل ‏در ماه اکتبر با ۸۱ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به ۳۹ دلار و ۶۳ سنت رسید.
بهای بهای دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت دریای شمال و ‏‏نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک در معاملات روز کاری پیشین حدود چهار درصد کاهش یافت.
باربارا لامبرخت از بخش کارگزاری امور مالی و خدمات مشاوره سرمایه‌ای ‏‏کومرتسبانک آلمان‏، در ‏‏تحلیل ‏‏نوسانات معاملات امروز گفت بازار نفت بیش از پیش حساس شده است.
آوتار ساندو از شرکت کارگزاری و خدمات سرمایه گذاری فیلیپ فیوچرز (Phillip Futures) در این باره می‌گوید: افزایش شیوع بیماری کرونا در اروپا، که اگر محدودیت‌های قرنطینه‌ای ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹، در اروپا دوباره به اجرا گذاشته شود می‌تواند تقاضا برای نفت در سطح جهان را کاهش دهد در حساسیت زا بودن بازار نفت تاثیر گذار بوده است.
برای مهار موج دوم شیوع «ویروس کرونا جدید» موسوم به ویروس کووید- ۱۹ (Covid-۱۹)، از بیش از یک میلیون نفر از ساکنان مادرید و اطراف آن خواسته شده است که از روز دوشنبه این هفته به مدت دو هفته کمتر از خانه‌های خود بیرون بیایند.
لامبرخت در ادامه تحلیل و ارزیابی خود از اوضاع حاکم بر بازار نفت گفت اقداماتی که برای مهار بیماری همه گیر کرونا به اجرا گذاشته می‌شود به طور مستقیم تاثیر منفی بر قیمت نفت در بازار جهانی می‌گذارد.
وی افزود عوامل تاثیر گذار در جهت کاهش قیمت نفت در بازار جهانی از نظر عرضه قابل شناسایی هستند که از جمله آن‌ها اعلام از سرگیری صادرات نفت در لیبی در روز‌های آینده است. لیبی اعلام کرده است در نظر دارد تولید نفت خود را سه برابر کند.
شرکت ملی نفت لیبی روز شنبه اعلام کرد در نظر دارد تولید و صادرات نفت خود را از تاسیسات و زیرساخت‌های نفتی که امن هستند از سر گیرد. خلیفه ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های نظامی در شرق ‏لیبی که با اتکاء به نیرو‌های وفادارش، دولت و ‏تشکیلات خاص خود را در ‏شرق این کشور تشکیل داده است قبلا اعلام کرده بود محاصره هشت ماهه تاسیسات و زیرساخت‌های نفتی در حوزه‌های نفتی شرق کشور را بر می‌دارد.

 

خبرگزاری صدا وسیما

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده