لاوروف: آمریکایی‌ها ایده‌های غیرقابل قبول و غیرقانونی را پیش می‌برند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

لاوروف: آمریکایی‌ها ایده‌های غیرقابل قبول و غیرقانونی را پیش می‌برند

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با ظریف با بیان اینکه اوضاع پیرامون برجام متشنج‌تر شده است، عنوان کرد که آمریکایی‌ها ایده‌های غیرقابل قبول و غیرقانونی را پیش می‌برند که مورد حمایت هیچ کس در شورای امنیت نیست.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - 2020 September 24
کد خبر: ۶۰۳۴۸

به گزارش راهبرد معاصر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای سومین بار در دوران کرونا و در سی و یکمین سفرش پس از تصدی این سمت شب گذشته به منظور رایزنی با همتای روس خود وارد مسکو شد، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در محل وزارت خارجه فدراسیون روسیه با سرگئی لاوروف دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

* لاوروف: متاسفانه اوضاع پیرامون برجام متشنج‌تر شده

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دقایقی قبل در محل وزارت خارجه فدراسیون روسیه در دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی طی اظهاراتی ضمن خیرمقدم به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: تعداد ملاقات‌های ما نشانگر این است که روابط ما صمیمانه و رو به گسترش است. همه توافقات تحت کنترل شخصی روسای جمهور دو کشور است. درک خوبی داریم که چطور در زمینه پروژه‌های دوجانبه و چطور در صحنه‌های بین‌المللی و سازمان ملل کار کنیم و البته اولویت اول ما موضوع برجام است.

 

وی با اشاره به وضعیت کنونی برجام و اینکه متاسفانه اوضاع پیرامون برجام متشنج‌تر شده است، افزود:  آمریکایی‌ها ایده‌های غیرقابل قبول و غیرقانونی را پیش می‌برند که مورد حمایت هیچ کس در شورای امنیت نیست. به طور فعالانه با تمام اعضا و شرکای برجام کار می‌کنیم و امیدوارم بعد از ملاقات‌های امروز گام‌های جدید رو به جلو برداریم. حتما امروز درباره سوریه و سایر مسائل بین‌المللی صحبت خواهیم کرد، درباره ایده‌ها در چارچوب روند آستانه و بر مبنای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت به گفت‌وگو خواهیم پرداخت.

 

وزیر خارجه روسیه بیان کرد: شاهدیم در سازمان ملل تلاش می‌کنند با قوانین بین‌المللی مقابله کنند و تلاش می‌کنند با نحوه کاری که ما انجام می‌دادیم و ثمربخش بوده، مقابله کنند که امروز درباره اینکه چطور با این قضیه مواجه شویم، گفت‌وگو خواهیم کرد.

 

فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده