محکومیت متهم پرونده ترور «رفیق حریری» به ۵ دوره حبس ابد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

محکومیت متهم پرونده ترور «رفیق حریری» به ۵ دوره حبس ابد

دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان «سلیم عیاش» را که در ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان دست داشته است به ۵ دوره حبس ابد محکوم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 11
کد خبر: ۷۰۰۶۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ دادگاه بین المللی ویژه لبنان امروز (جمعه) حکم نهایی «سلیم جمیل عیاش»، که به دست داشتن در ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان محکوم شده بود را صادر کرد. این دادگاه سلیم عیاش را به ۵ دوره حبس ابد محکوم کرد.

طی جلسه استماع در نوامبر که سلیم عیاش متهم اصلی پرونده ترور رفیق حریری اعلام شد، دادستان‌ها اعلام کردند، حبس ابد تنها حکم عادلانه و مناسب برای سلیم عیاش است. آن‌ها تأکید کردند که عملیات ترور رفیق حریری، خطرناک‌ترین حمله تروریستی در خاک لبنان بود و املاک عیاش باید مصادره شود.

دادگاه ویژه ترور رفیق حریری، پیشتر سه متهم دیگر یعنی «اسعد صبرا، حسین عنیسی و حسن حبیب مرعی» را که به صورت غیابی محاکمه شده بودند، تبرئه کرده بود.

دادگاه بین‌المللی کیفری [لاهه] پیش از این در قرائت رأی نهایی پرونده ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان اعلام کرده بود: «سلیم عیاش» در ترور «رفیق حریری» مشارکت داشته اما هیچ مدرکی دال بر مشارکت [شهید] مصطفی بدرالدین، حسین عنیسی، اسد صبرا و حسن حبیب در ترور رفیق حریری وجود ندارد. به‌زودی حکم تبرئه عنیسی، صبرا و مرعی صادر می‌شود. یک ماه فرصت وجود دارد تا به متن حکم اعتراض و یا درخواست تجدید نظر داده شود.

دادگاه لاهه پیش از آن شهید مصطفی بدرالدین، سلیم عیاش، حسین عنیسی، اسد صبرا و حسن حبیب مرعی را به عنوان متهمان اصلی پرونده ترور رفیق حریری اعلام کرده بود.

رفیق حریری در انفجاری شدید که در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ بیروت را لرزاند، هدف قرار گرفته شد که ۲۱ نفر دیگر نیز در جریان این انفجار جان باختند.

 

باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده