اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات سال آینده باید با مردم شفاف حرف بزنند-راهبرد معاصر
سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403
مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات سال آینده باید با مردم شفاف حرف بزنند

مرتضی طلایی: مردم ما 8 سال تجربه به روز مدیریت نیروهای اصلاح طلب را چه در مجلس و چه در شورا شاهد بودند و بر حسب آنچه از افکار عمومی استنباط می شود مردم از عملکرد جریان اصلاح طلب در مجلس و شورا و دولت راضی نیستند و این نکته ای مهم به عنوان یک فرصت برای جبهه نیروهای انقلابی و اصولگراها است تا از آن بهره بگیرند و با مدلی قابل قبول برای مردم خود را عرضه کنند.
مرتضی طلایی؛ فعال سیاسی اصولگرا
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 13
کد خبر: ۷۰۱۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات سال آینده باید با مردم شفاف حرف بزنند

 

مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با راهبرد معاصر درباره حضور رییس مجلس در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: به نظر می رسد بر حسب قانون منعی برای آمدن روسای قوا در انتخابات وجود ندارد و نیازی به استعفا از موقعیت و مسئولیت خود ندارند. در چنین شرایطی رییس قوه مقننه نیز مثل سایرین می تواند کاندیدا شود.

 

وی در باره انسجام اصولگریان در انتخابات سال اینده تصریح کرد: ما همیشه عرض کرده بودیم و امروز هم همان حرف قبلی را داریم و گفته بودیم که همه باید با هم باشیم و همه باید برای هم باشیم، از این رو در مقطع حاضر چهره های زیادی برای مقطع ریاست جمهوری مطرح هستند و این فی نفسه حرف بدی نیست. اما انتظار نیروهای انقلاب و انتظار مردم و جبهه نیروهای انقلابی از نامزد های اصولگرا بر آن است که آنها به یک نفر برسند و به صورت واحد در مقابل رقیب در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و انشقاق و چند دستگی بین نیروهای فعال انقلابی در جامعه دیده نشود این یک انتظار از طرف جامعه و نیروهای فعال و کنشگران فعال اجتماعی و سیاسی در جامعه ما است آنها می خواهند سرانجام نیروهای انقلابی و اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری به یک نفر برسند و او از طرف همه نیروهای انقلابی در صحنه حضور پیدا کند.

 

طلایی با اشاره به دولت آینده که باید دولت جوانگرایی باشد افزود: به طور طبیعی انتظار بر این است که در دولت آینده محور اداره کشور به دست نیروهای جوان باشد دلیل آن است که ما نسل اول و دوم انقلاب نهایتا طی 4 تا 5 سال آینده به طور کلی از فعالیت و صحنه سیاسی دور خواهیم شد و شرایط سیاسی ما اجازه نخواهد داد که کنشگران فعالی بر عرصه سیاسی کشور باشیم و تاثیر گذاری داشته باشیم. وظیفه نسل ما این است که نسبت به انتقال قدرت به نیروهای نسل سوم و چهارم انقلاب اقدام کنیم در این دوره زمانی باید نسبت به انتقال تجارب به آنها و نظارت بر فعالیت آنها اقدام شود تا ما دچار گسستی بین نسل اول و دوم و سوم و چهارم نشویم. اگر در دولت آینده چنین رویکردی اعمال شود که بی شک همین است ما این گسست را نخواهیم داشت. جبهه نیروهای انقلاب از این رو به دنبال این است که در دولت آینده امورات کشور را به دست جوان ها بسپارد.

 

عضو اسبق شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که شانس پیروزی اصولگرایان در انتخابات 1400 چقدر بیشتر از اصلاح طلبان است؟ اظهار کرد: به نظر من،  می توان گفت مردم ما 8 سال تجربه به روز مدیریت نیروهای اصلاح طلب را چه در مجلس و چه در شورا شاهد بودند و بر حسب آنچه از افکار عمومی استنباط می شود مردم از عملکرد جریان اصلاح طلب در مجلس و شورا و دولت راضی نیستند و این نکته ای مهم به عنوان یک فرصت برای جبهه نیروهای انقلابی و اصولگراها است تا از آن بهره بگیرند و با مدلی قابل قبول برای مردم خود را عرضه کنند از این رو من به دفعات گفته ام که امیدوارم کاندیدای ریاست جمهوری آینده بتواند کابینه خود را هم زمان به مردم معرفی کند. ما احزابی نداریم که بگوییم به شکل تشکیلات سیاسی کار شود

 

او اذعان داشت: به عقیده من، یکی از فرصت هایی که می تواند موجب پیروزی نیروهای انقلابی و جبهه اصولگرا بشود دو مطلب است یکی اینکه دولت کابینه خود را به طور کامل به مردم معرفی کند و مردم بدانند معاونین و وزرا و افراد عالی رتبه کشور چه کسانی هستند و این به نگاه امیدوارانه مردم کمک می کند. از جمله موارد تاثیر گذار برای موفقیت جبهه اصولگرا این است که برنامه ای قابل فهم و قابل لمس در جامعه را عرضه کنند و مبتنی بر نیاز ها و اولویت های مردم کار شود. ما امروز نیاز های مردم را بسیار روشن و واضح و شفاف در همه عرصه ها می بینیم و طبیعی است که اقشار مختلف و لایه های مختلف جامعه ما مشکلات خود را دارند. در کنار مشکلات صنفی خواسته هایی عمومی در تمام سطوح وجود دارد تورم و گرانی و رکود و رفاه مطالباتی عمومی است که همه انتظار دارند. دولت آینده باید برنامه خود را به طور شفاف برای مردم بازگو کند من جزو کسانی هستم که به این شیوه یارانه دادن عقیده ندارم. در تمام دنیا به دهک های آسیب پذیر یارانه می دهند که این برنامه قطعاً یکی از خطاهای استراتژیک دولت نهم و دهم بود که یارانه را عمومی کرد و در حق اقشار آسیب پذیر جامعه ظلم شد. به عقیده من، دولت آینده اگر برای همه این حوزه ها برنامه داشته باشد می تواند عوامل پیروزی اش را مستحکم کند.

 

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
فرقی نمیکند اصول و اصلاح مدیریت در کل سیستم خراب است اینا سهام عدالت رو نتونستن شفاف سازی بکنند در حالی که روش مستقیم ۶ ماه در حال فروش هس به فروش نمی رود و کسی ازش حرف نمی زند که چه یعنی نمیدونن مردم نیاز دارن و در موردش حرف نمیزنن مردم خر نیستن
تحلیل های برگزیده