فتاح: ۸۵ درصد پلاسکو ساخته شده است-راهبرد معاصر

فتاح: ۸۵ درصد پلاسکو ساخته شده است

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: امیدواریم ساختمان پلاسکو را تا اوایل اردیبهشت ماه به بهره برداری کامل برسانیم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 15
کد خبر: ۷۴۱۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از پروژه پلاسکو با بیان اینکه چهارمین سالگرد حادثه پلاسکو است، گفت: فرصت مناسبی شد تا بازدیدی از وضعیت پلاسکو داشته باشیم و کسبه هم در این بازدید ما را همراهی کردند.

 

او با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۸۰ درصد رسیده است، گفت: طبق وعده‌ای که داده بودیم تا پایان سال ۹۹ اجرای این پروژه را به مرحله خوبی می‌رسانیم.

 

فتاح ادامه داد: واقعیت آن است امسال که به دلیل کرونا محدودیت داشتیم در حمل به مصالح ساختمانی در شهر و از طرف دیگر به دلیل افزایش نرخ تورم با نوسانات اقتصادی روبرو شدیم و هزینه‌هایی به بنیاد مستضعفان تحمیل شد.

 

رئیس نیاد مستضعفان با بیان اینکه محدودیت‌ها و این اقدامات باعث نشد که یک روز هم ساخت پروژه پلاسکو به تأخیر بیافتد، افزود: ما یک روز هم برای این پروژه توقفی نداشتیم و شبانه روزی اقدام به اجرای این پروژه کردیم.


فتاح بیان کرد: همه استاندار‌دها، ضوابط شهرداری، آتش نشانی و سازمان نظام مهندسی در این پروژه رعایت شده است.

 

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این پروژه با رعایت تمامی ضوابط و استاندارد‌های شهری اجرا شد، افزود: با شهرداری در اجرای این پروژه تعامل خوبی داشتیم و شهرداری هیچ موقع مانع توقف کار ما نشد.

 

فتاح با بیان اینکه پروانه پلاسکو با هماهنگی های خوبی صادر شد، گفت: شهرداری حقوقی داشته و ما موظف بودیم آن را پرداخت کنیم که بخشی از آن پرداخت شده و یا درحال پرداخت است.

 

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: پلاسکو پیش از این پارکینگ نداشت، اما ما در این مرحله برای این پروژه پارکینگ در نظر گرفتیم که در همین خصوص پارکینگ پروانه را بازسازی کردیم و روند اجرای آن را در دستور کار داریم.

 

۸۵ درصد پلاسکو ساخته شده است


فتاح با بیان اینکه به کسبه اعلام می‌کنم کمی صبوری و تواضع را ادامه دهند تا پلاسکو را آماده کنیم، هم اکنون پیشرفت این پروژه به ۸۵ درصد رسیده تا پایان سال آماده و به بهره برداری می‌رسد.


او تاکید کرد: بخشی از کار انجام شده و بخشی از کار هم باید با نظر خود کسبه و توافق آن‌ها انجام شود و ما امیدواریم تا اوایل اردیبهشت ماه به بهره برداری کامل برسانیم. بخش از نواقص باید رفع شود.

 

فتاح توضیح داد: ما شاهد ساخت پلاسکویی زیبا‌تر، ایمن‌تر و بهتر از قبل خواهیم بود و نمایی برای آن انتخاب خواهیم کرد که در مرکز تهران جلوه زیبایی داشته باشد.

 

او گفت: تا پایان بهمن نمای پلاسکو کامل می‌شود و با شهرداری در این بخش همکاری خواهیم کرد. در این پروژه جدید پلاسکو راه پله؛ راه اضطراری و پله برقی و آسانسور در نظر گرفته ایم و‌در طبقه ۵ آن هم محل تخلیه دود و مهار آتش و بخش استاندارد را در نظر گرفته ایم.

 

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: یادمان شهدای پلاسکو را طراحی و احداث می‌کنیم و در مراسم افتتاح از خانواده‌های آن‌ها دعوت خواهیم کرد.

 

او در پایان گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی پلاسکو ۹۵ درصد است و هر ماه ۴ درصد پیشرفت فیزیکی کی کند بنابراین تا پایان اسفند ماه پیشرفت این پروژه به ۹۵ درصد می‌رسد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده