حقوق سربازان متاهل سال ۱۴۰۰+ جزئیات-راهبرد معاصر

حقوق سربازان متاهل سال ۱۴۰۰+ جزئیات

در چند روز گذشته اخباری در خصوص افزایش حقوق سربازان در سال 1400 منتشر شد که این خبر بسیار مورد توجه سربازان متاهل قرار گرفت در ادامه حقوق سربازان متاهل سال ۱۴۰۰ را همراه با جزئیات خواهیم آورد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 April 22
کد خبر: ۸۴۸۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ ستاد کل نیروهای مسلح (اداره سرمایه انسانی سرباز) در اطلاعیه‌ای از افزایش حقوق کارکنان وظیفه در سال جاری خبر داد. این خبر بسیار مورد توجه سربازان متاهل قرار گرفت در ادامه حقوق سربازان متاهل سال ۱۴۰۰ را همراه با جزئیات خواهیم آورد.

 

معمولا رفت و آمدهای سربازی برای مشمولان بسیار هزینه بر است. مخصوصاً اگر مشمولی در یک شهر دیگر مشغول به خدمت سربازی باشد. به هر حال همه هزینه هایی که در دوران سربازی به وجود می آید باید از طریق حقوق سربازی تامین شود، چرا که مشمولان در حین خدمت نمی توانند مشغول به کاری شوند و حقوق دیگری به غیر از حقوق سربازی دریافت کنند.

 

میزان حقوق سربازان یکی از سوالاتی است که برای همه مشمولان پیش می آید. میزان دستمزد سربازان معمولا بر اساس درجه و سطح تحصیلاتشان مشخص می شود. البته حقوق سربازان امریه کمی متفاوت تر از سایر سربازان معمولی است. برای اطلاع از میزان دقیق حقوق دریافتی سربازان در این مقاله قصد داریم حقوق سربازی در سال 1400 را بررسی کنیم.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، این ستاد در اطلاعیه خود با اشاره به تلاش مجدانه مسئولین امر و همکاری مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور، از افزایش قابل ملاحظه حقوق کارکنان وظیفه در سال جاری خبر داد.

 

حقوق سربازان متاهل سال ۱۴۰۰+ جزئیات

نحوه محاسبه حقوق سربازی ۱۴۰۰

محاسبه حقوق سربازان به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان به راحتی میزان مبلغ دریافتی آنان را حساب کرد. در واقع، سربازان بسته به درجه و تحصیلات خود دستمزد متفاوتی را دریافت می کنند. سربازان امریه بگیر ارگان های مختلف مانند انرژی اتمی، وزارت نفت و سرباز معلم نیز مبلغی را به عنوان حقوق دریافت می کنند که تقریبا نزدیک به سربازان عادی است.

 

در ادامه برای آشنایی با مبالغ مختلف دستمزد سربازی، به توضیح عوامل تاثیر گذار در حقوق سربازی 1400 می پردازیم.

 

میزان تحصیلات سربازان: یکی از عوامل موثر در حقوق سربازی، میزان تحصیلات مشمولان است. همانطور که به کارمندانی که مدرک تحصیلی بالایی دارند، حقوق بیشتر تعلق می گیرد، سربازانی که مدرک تحصیلی بالاتری دارند نیز حقوق بیشتر دریافت می کنند. به طور مثال حقوق دریافتی یک سرباز با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، بیشتر از یک سرباز با مدرک تحصیلی دیپلم است.

 

میزان درجه: تاثیر درجه و تحصیلات در حقوق سربازی یک رابطه مستقیم است؛ یعنی اگر مشمولی دارای مدرک تحصیلی بالاتر باشد، طبیعتاً درجه بیشتری هم دریافت می کند و هر چه درجه در خدمت سربازی بیشتر باشد، حقوق سربازی نیز بیشتر است.

 

منطقه خدمت: تقریبا همه مشمولان باید اطلاع داشته باشند که مدت زمان خدمت سربازی در مناطق بد آب و هوا و مرزی کم تر از مناطق معمولی است. اما یک ویژگی دیگر این مناطق این است که اگر مشمولی در مناطق مرزی و بد آب و هوا خدمت کند حقوق بیشتری را دریافت می کند. بنابراین، سربازان مناطق عملیاتی و مرزی حقوق بیشتری از سربازان مناطق محروم و بد آب و هوا و سربازان مناطق محروم و بد آب و هوا حقوق بیشتری از سربازان مناطق عادی دریافت می کنند.

 

سرباز امریه: شاید بعضی از ارگان های امریه بگیر حقوق سربازان را یک مقدار زیادتر از دیگر سربازان پرداخت کنند؛ اما تقریبا می توان گفت که سربازان امریه حقوق مساوی با سربازان دیگر دریافت می کنند.

 

متاهل بودن: مانند کارمندان متاهل که علاوه بر حقوق اصلی، یک حقوق مربوط به تاهل دریافت می کنند، معمولا سربازان متاهل هم یک مقدار حقوق سربازی بیشتری نسبت به سربازان مجرد دریافت می کنند. اگر مشمولی دارای فرزند نیز باشد، یک حقوق اضافه تر از تاهل برای هر فرزند دریافت می کند.

 

میزان حقوق سربازی ۱۴۰۰

همه سربازان در دوره 2 ساله خدمت خود هر ماه حقوقی را دریافت می کنند. اما متاسفانه حقوق سربازی تا قبل از سال ۱۴۰۰ آنقدر کم بوده است که حتی مشمولان نمی توانستند با استفاده از آن خرج رفت و آمد خود را بدهند. به همین خاطر در سال 99، تصمیم بر آن شد که حقوق سربازی در سال 1400 افزایش داشته باشد.

 

بر اساس میانگین، حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری افزایش یافته و در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی ۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی می‌باشد.

 

به کارکنان وظیفه متاهل و کارکنان وظیفه نخبه حقوق معادل ۱۰۰ درصد مبنای قانون خدمت وظیفه عمومی پرداخت می گردد که حداقل آن در مناطق عادی ۲ میلیون تومان و در سایر مناطق نیز علاوه بر حقوق، فوق العاده‌ها نیز به آن اضافه می‌گردد.

 

در این جدول، ضریب حقوق در حقوق کارکنان پایور ضرب می شود و حقوق سربازی در سال ۱۴۰۰ به دست می آید. حقوق کارکنان پایور در سال 1400 حدودا برابر یک میلیون و 800 هزار تومان می باشد. بنابراین، حداقل حقوق برای درجه ناوی و بیشترین حقوق ستوان یکم پزشک می باشد. در جدول زیر یک تقریب کلی در رابطه با میزان حقوق سربازی ۱۴۰۰ را مشاهده می کنید.

 

 

حقوق سربازان متاهل سال ۱۴۰۰+ جزئیات

 

حقوق سربازان متاهل سال ۱۴۰۰

بر اساس این اطلاعیه جزئیات این افزایش حقوق به محورهای زیر اشاره کرده است:

۱) بر این اساس میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۶ به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری افزایش یافته و در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی ۱.۰۵۰.۰۰۰ تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی می‌باشد.

 

۲) به کارکنان وظیفه متأهل و کارکنان وظیفه نخبه حقوق معادل صد درصد مبنای قانون خدمت وظیفه عمومی پرداخت می‌گردد که حداقل آن در مناطق عادی ۲ میلیون تومان و در سایر مناطق نیز علاوه بر حقوق، فوق‌العاده‌ها نیز به آن اضافه می‌گردد.

 

۳) به کلیه کارکنان وظیفه شاغل در مناطق عملیاتی و کمتر توسعه یافته به تناسب، فوق‌العاده عملیاتی و فوق‌العاده بدی آب و هوا پرداخت می‌گردد که در سال جاری مبلغ آن نیز افزایش داشته است.

 

۴) هزینه سفر کارکنان وظیفه بر مبنای بعد مسافت محل سکونت تا محل خدمت به صورت ماهانه و بر مبنای قانون محاسبه و پرداخت می‌شود.

 

۵) هم اکنون حقوق پرداختی به کارکنان وظیفه با توجه به اعتبار پیش بینی شده معادل ۷۲ درصد حقوق تعیین شده در قانون خدمت وظیفه عمومی بوده که انتظار می‌رود کسری اعتبار با حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت در سال آینده جبران شود.

 

 

جزئیات افزایش سه برابری حقوق سربازان

عضو کمیسیون تلفیق و نماینده شیراز و زرقان در مجلس جزئیات افزایش حقوق سربازان را تشریح کرد.


ابراهیم عزیزی با تشریح جزییات افزایش حقوق سربازان از واریز این مبلغ در حقوق پرداختی فروردین ماه خبر داد و گفت: با توجه به کف حقوق سربازان در سال گذشته، امسال با نظر مثبت کمیسیون تلفیق، شاهد افزایش سه برابری حقوق آنها بودیم.

 

به گفته وی؛ طبق این افزایش حقوق، تا سقف ۷۲ درصد مبنای قانون خدمت وظیفه عمومی را سربازان دریافت خواهند کرد.

 

عزیزی بیان کرد: اگر در سال ۹۹، پایه حقوق یک سرباز عادی میانگین ۴۴۰ هزار تومان بود همین سرباز امروزبه طور میانگین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد.

 

نماینده شیراز و زرقان افزود: در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی، یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی می‌باشد.

 

عزیزی در عین حال گفت: سربازان ‌متأهل همچنین سربازان نخبه، حقوق کامل را دریافت خواهند کرد یعنی افزایش حقوق برای این دو گروه صد درصدی است.

 

او خاطرنشان کرد: این افزایش حقوق در فوق‌العاده عملیاتی در مناطق مرزی نیز دیده شده و حداقل ۸۰۰ هزار تومان متناسب با درجه سربازان علاوه بر حقوق پرداختی ماهانه به آنها تعلق می گیرد.

 

عزیزی در مورد پرداخت هزینه سفر کارکنان وظیفه نیز گفت: بر اساس قانون به سربازانی که مسافت محل سکونت تا محل خدمت‌شان بیش از ۵۰ کیلومتر باشد هر سه ماه یکبار هزینه سفر تعلق می‌گرفت اما هم اینک مقرر شد که هزینه سفر به صورت ماهانه در داخل حقوق دیده شود یعنی همان مبلغی که هر سه ماه یک بار به سربازان تعلق می‌گرفت در حال حاضر تقسیم بر سه شده و هر ماه در فیش حقوقی درج می شود؛ اگر چه که مبلغ هزینه سفر نیز در قانون افزایش حقوق مدنظر قرار گرفته و از ابتدای امسال آن هم افزایش یافته است.

 

این عضو کمیسیون تلفیق از اعمال ایت افزایش حقوق در فیش پرداختی فروردین‌ماه سربازان خبر داد و گفت: سربازان و کارکنان وظیفه این افزایش مبلغ را در نخستین حقوق سال ۱۴۰۰ دریافت کرده‌اند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده