تیراندازی در دانشگاه آمریکایی قربانی گرفت-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تیراندازی در دانشگاه آمریکایی قربانی گرفت

رسانه‌های آمریکایی بامداد چهارشنبه از وقوع تیراندازی در دانشگاهی در ایالت کارولینای شمالی خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 01
کد خبر: ۹۹۱۴
به گزارش  راهبرد معاصر ، رسانه‌های آمریکایی از وقوع تیراندازی در دانشگاه «کارولینای شمالی» در شهر «شارلوت» آمریکا خبر داده‌ و نوشته‌اند این دانشگاه به حالت تعطیل درآمده است.

گزارش‌های اولیه حاکی است یک فرد مسلح به سمت دست‌کم 3 نفر تیراندازی کرده است. پلیس، ضارب را دستگیر کرد. خبرگزاری رویترز نوشته در اثر این تیراندازی 2 نفر کشته و 4 نفر زخمی شده‌اند.

این تیراندازی سه روز بعد از تیراندازی در کنیسه‌ای در ایالت کالیفرنیا اتفاق افتاد. در آن رویداد که در منطقه «پووی»، واقع در شمال شهر «سن‌دیه‌گو» ایالت کالیفرنیا به وقوع پیوست یک زن کشته شده و ۳ نفر دیگر زخمی شدند.  

تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا که هر ساله جان هزاران نفر را می‌گیرد چالش ادامه‌دار مسئولان این کشور است. آمریکا با آنکه حدود ۵ درصد از کل جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

درباره دلایل این پدیده تا کنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود.

 داده‌هایی که مرکز تحقیقات کنگره آمریکا جمع‌آوری نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (48٪) از کل 650 میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.


فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده