صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 August 28
کد خبر: ۱۰۰۰۵۱

نحوه اجرای محدودیت تردد بین استانی از امروز شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰

طرح ممنوعیت تردد بین استانی براساس تصمیم ستاد کرونا تا پایان روز جمعه ۵ شهریور ماه بود که از امروز شنبه این ممنوعیت برداشته و تنها محدودیت‌ها به شکل سابق اجرا می‌شوند و تردد بین استانی از/ به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع و جریمه در پی خواهد داشت.

به گزارش راهبرد معاصر، ستاد ملی کرونا از روز دوشنبه 25 مرداد تا 30 مرداد تعطیلات کرونایی در سراسر کشور اعمال کرد ادارات ، بانک ها و اصناف غیر از مشاغل گروه یک اجازه فعالیت نداشتند و همزمان طرح ممنوعیت تردد بین استانی اجرا شد که در ساعت پایانی روز  جمعه  5 شهریور زمان اجرای این طرح خاتمه یافت.طبق اعلام پلیس راهور از امروز شنبه 6 شهریور 1400 ممنوعیت ها حذف و تنها محدودیت تردد بین استانی خودرو های شخصی از/ به شهرهای قرمز و نارنجی همراه با جریمه خودرویی اعمال می شود.

 

آخرین زمان اعمال ممنوعیت تردد بین استانی

 

بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا تا پایان بازه زمانی ۵ شهریور تردد در سراسر کشور ممنوع بود و پلیس در ورودی شهر‌ها خودرو‌ها را باز می‌گرداند. پایان ممنوعیت تردد کرونایی به شهر‌های قرمز و نارنجی اعمال می‌شود و تردد به شهر‌های قرمز تنها مشمول جریمه خواهد بود.

 

 

 

نحوه اجرای محدودیت تردد بین استانی از امروز شنبه 6 شهریور 1400

 

«سرهنگ عین‌الله جهانی» در گفت‌وگوی خبری با اشاره به تداوم محدودیت تردد جاده‌ای، در این رابطه اظهار کرد: بر اساس ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تا پنجم شهریور ممنوعیت تردد جاده‌ای را داشتیم و همکاران ما در ۳۷۲ نقطه مستقر بودند؛ همچنین برای اجرای ممنوعیت تردد، چاره‌ای جز استفاده از موانعی مانند نرده و نیوجرسی نبود و ارتباط بین استان‌ها را بستیم.

معاون اجتماعی پلیس راهور افزود: اکنون این شرایط به اتمام رسیده و ۳۰۶ شهر قرمز، ۱۱۰ شهر نارنجی و ۳۲ شهر زرد هستند؛ لذا همچنان تردد بین شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است، اما دیگر به صورت فیزیکی از ممنوعیت تردد جلوگیری نمی‌شود بلکه تردد‌ها به صورت سیستمی و دوربینی کنترل می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح منع تردد‌های بین استانی از امروز به پایان رسیده، اما همچنان مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به قوّت خود باقی است؛ بنابراین اگر کسی از شهر یا استان قرمز قصد خروج داشته باشد، از طریق دوربین و به صورت سیستمی کنترل می‌شود و جریمه یک میلیونی و ۵۰۰ هزار تومانی برای ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی همچنان برقرار است.

این مقام انتظامی بیان کرد: تردد شبانه (از ساعت ۱۰ صبح تا سه بامداد) نیز همچنان مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی است؛ لذا مردم اشتباه نکرده و گمان نکنند ممنوعیت و محدودیت برداشته شده است.

جهانی متذکر شد: افرادی که در شرایط اجبار و اضطرار قرار دارند و باید سفر انجام دهند، یا باید از حمل و نقل عمومی استفاده کنند یا اینکه از فرمانداری‌ها مجوز بگیرند.

 

 

لغو ممنوعیت تردد، ولی جاده‌های این استان مسدود می‌ماند

 

سرهنگ هادی عبادی در ساری با بیان اینکه محدودیت منع تردد در ورودی استان امشب به پایان می‌رسد، اظهار داشت: محدودیت‌هایی‌ که قبل از اجرای طرح منع تردد اجرایی می‌شد از امشب ادامه‌ می‌یابد.

 فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به اینکه در طرح محدودیت ترد، خودروهای‌ با پلاک‌ غیر بومی دارای مجوز حق ورود دارند اما بدون مجوز در صورت تردد اعمال قانون‌ می‌شوند، افزود: در این طرح افراد بومی بدون اعمال قانون حق تردد دارند.

وی از همکاری خوب هم‌میهنان در اجرای طرح منع تردد جاده‌ها خبر داد و تصریح کرد: همکاری هم استانی‌ها در این طرح ضعیف است و پایان هفته تردد و ترافیک سنگینی را در جاده‌های‌ استان به سمت ییلاقات شاهد هستیم که موجب زحمت عوامل پلیس راه و نیروی انتظامی می‌شوند.

سرپرست پلیس راه مازندران تعداد خودروهای برگشت داده شده به مبدا در ورودی‌های استان از ۲۴ مرداد را ۲۴ هزار و ۵۵۰ خودرو اعلام و خاطرنشان کرد: ۱۹ هزار و ۸۵۲ دستگاه خودرو نیز تا دیروز اعمال قانون شدند.

سرهنگ عبادی افزود: طرح منع تردد ساعت ۲۴ امشب به پایان می‌یابد و بلافاصله عوامل پلیس راه و نیروی انتظامی طرح محدودیت تردد را در ورودی‌های مازندران به دلیل قرمز بودن شرایط کرونا استان آغاز می‌کنند.

 

فرمانداری در چه مواردی مجوز تردد صادر می کند؟

 

قربانی مشاور فرماندار و مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران با بیان اینکه امروز اولین روز پایان محدودیت‌هایی است که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده بود اظهار کرد: با توجه به این موضوع ازدحام زیادی مقابل فرمانداری وجود داشت.

وی ادامه داد: همچنان رنگبندی قرمز و نارنجی در بسیاری از استان‌های کشور وجود دارد و مانند گذشته تردد به این استان‌ها ممنوع است.

قربانی با اشاره به مجوز‌هایی که توسط فرمانداری صادر می‌شود گفت: فرمانداری تهران تنها برای کار‌های قضائی و اداری، فوت اقوام درجه یک و زمین‌های کشاورزی و صنعتی مجوز تردد صادر می‌کند.

مشاور فرماندار تهران با بیان اینکه تمام شهر‌های شمالی قرمز هستند اظهار کرد: از هموطنان خود خواهش می‌کنم تنها در صورت ضرورت به سفر بروند و برای قطع زنجیره کرونا مسافرت‌های خود را به زمان دیگر موکول کنند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: