صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 August 29
کد خبر: ۱۰۰۲۳۵
امیرعبداللهیان:

ترسیم نقشه توسعه فعال ایران و‌ سوریه برای مقابله با تحریم

وزیر امور خارجه گفت: ایران و سوریه در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان هستند.

به گزارش راهبرد معاصر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در دمشق حضور دارد، پس از دیدار با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در نشست خبری مشترک اظهار داشت: گفتگوهای خیلی مفیدی را با برادر عزیزم آقای فصیل المقداد درباره گسترش و تحکیم هر چه بیشترروابط داشتیم.

وی افزود: دو کشور در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان هستند.

 

وزیر خارجه اظهار داشت: آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادیم:

وی گفت: معتقدیم هرگونه ترتیبات سیاسی و امنیتی در منطقه با حضور و مشارکت همه کشورهای منطقه از جمله جمهوری عربی سوریه محقق خواهد شد و در این مسیر نقش عراق و سوریه را برای کمک به ایجاد ترتیبات جدید منطقه ای در حوزه های سیاسی و امنیتی واقتصادی مهم می دانیم.

وزیر خارجه گفت: حضور نیروهای بیگانه در منطقه هیچ کمکی به امنیت و ثبات پایدار در این منطقه حساس نخواهد کرد.

 

وی ادامه داد: ما مشورتهای نزدیکی درباره تحولات در افغانستان داریم و معتقدیم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان راهکار سیاسی است که باید موردتوجه همه طرف ها قرار بگیرد

وی افزود:صهیونیست ها در منطقه عامل مهمی در ناامنی هستند. صهیونیست ها، مسلمانان، مسیحیان و حتی یهودیان را در سرزمین تاریخی فلسطین به اسارت گرفته اند.

 

امیرعبداللهیان گفت: بدون تردید رایزنی ها و همکاری های کشورهای منطقه و مسلمان نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه ما ایفا می کند.

وی بیان کرد:همکاری های جدی بخش خصوصی و تجار دو کشور از جمله موضوعاتی است که در این سفر مورد توجه جدی دو طرف قرار دارد./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: