صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 August 31
کد خبر: ۱۰۰۴۴۷

الزام دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی پهپادهای غیرنظامی

سخنگوی سازمان هواپیمایی با اشاره به صدور گواهینامه صلاحیت پروازی پهپادهای غیرنظامی برای اولین بار گفت: دریافت گواهی‌نامه صلاحیت پروازی هواپیماهای بدون سرنشین با کاربرد غیرنظامی برای همه کاربران مجاز، الزامی شد.

به گزارش راهبرد معاصر، محمدحسن ذیبخش اظهار داشت: براساس مقررات 9060، برای اولین بار گواهینامه صلاحیت پروازی هواپیماهای بدون سرنشین با کاربرد غیرنظامی (Remote pilot license) در کشور صادر می‌شود.

وی افزود: برهمین اساس همه کاربران پهپادهای غیر‌نظامی مجاز، برای مقاصد تجاری، ورزشی، تفریحی و غیره ملزم به دریافت این نوع گواهینامه از سازمان هواپیمایی کشوری هستند.

 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: کسانی که در گذشته دوره های آموزشی را طی کرده‌اند ضمن انطباق  سیلابس‌ها در مراکز آموزشی پذیرفته خواهند شد، همه کاربران، می توانند به منظور دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی هواپیماهای بدون سرنشین با کاربرد غیرنظامی به مراکز آموزشی مجاز مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری تنها مرجع رسمی ثبت پهپادهای غیرنظامی به شمار می رود، افزود: همه پهپادهایی که در گذشته خارج از مبادی این سازمان ثبت و پلاک شده اند، فاقد اعتبار است و کاربران ملزم هستند برای ثبت و پلاک پهپادهای غیرنظامی در سامانه پرنده‌های هدایت پذیر از راه دور سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی uas.cao.ir اقدام کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: