صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۱۴
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 02
کد خبر: ۱۰۰۶۴

زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 97_98

شرایط و زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 97_98 به این شرح است.
به گزارش راهبرد معاصر؛ ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور و با کنکور کاردانی به کارشناسی 98 هر ساله به صورت همزمان در نیمه اول اردیبهشت انجام می شود و زمان برگزاری آزمون مختص رشته های با کنکور این دوره در مرداد ماه می باشد که داوطلبان جهت حضور در جلسه آزمون ، لازم است کارت ورود به جلسه خود را از سایت سنجش دریافت نمایند . در این مقاله زمان، نحوه ، لینک ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 98 را آورده ایم .

هر ساله هم زمان با انتشار دفترچه ثبت نام وانتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 98 ، شرایط و ضوابط ثبت نام این آزمون در اختیار داوطلبان قرار گرفته و پیرو آن متقاضیان واجد شرایط برای ثبت نام و انتخاب رشته و تکمیل فرم اینترنتی اقدام می نمایند . کنکور کاردانی به کارشناسی 98 هر ساله به منظور ورود علاقه مندان به مقطع کارشناسی ناپیوسته برگزار می شود . رشته های مختلف تحصیلی در دوره کارشناسی ناپیوسته با توجه به تجانس آن ها به گروه های پزشکی و غیر پزشکی تقسیم شده و داوطلبان با توجه به علاقه خود می توانند در یکی از رشته های مرتبط با گروه انتخابی خود به تحصیل بپردازند . اولین مرحله برای ورود به این مقطع ، ثبت نام و انتخاب رشته می باشد که در بازه زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش انجام می شود . کنکور کاردانی به کارشناسی شامل رشته های بدون آزمون و با آزمون می باشد که کلیه داوطلبان اعم از متقاضیان رشته محل های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد می بایست در این مرحله به سایت ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۹۸ به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و فرم ثبت نام و انتخاب رشته را تکمیل نمایند . در ادامه زمان و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 98 را آورده ایم . هم اکنون لینک ثبت نام کاردانی به کارشناسی 98 بر روی سایت سازمان سنجش فعال است .

زمان ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 98
طبق اطلاعیه سازمان سنجش زمان ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۸ ، از 10 تا 16 اردیبهشت 98 می باشد و آزمون رشته های با کنکور این مقطع 11 مرداد برگزار می شود . لازم به ذکر است رشته های تكنولوژي اتاق عمل ، بهداشت عمومي ، تكنولوژي پرتوشناسي ، علوم آزمايشگاهي ، مامايي ، هوشبري ، فوريت هاي پزشكي ، برق ، كامپيوتر ، معماري ، مكانيك ، مهندسي اجرايي ، عمران ، علوم ورزشي ، حسابداري ، تكنولوژي و طراحي دوخت ، هنرهاي تجسميبا آزمون و مابقی رشته ها بدون ازمون می باشد . ما نیز به منظور رفاه حال داوطلبان اخبار مربوط به کنکور کاردانی به کارشناسی 98 را از طریق کانال تلگرام بدون کنکور هیوا اطلاع رسانی می کنیم . 
 
 

نحوه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 98
ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی سراسری و دانشگاه آزاد توسط سازمان سنجش صورت گرفته و داوطلبان بدین منظور می بایست در مهلت مقرر به سایت این سازمان به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه ثبت نام ثبت نام  کنکور کاردانی به کارشناسی 98 می توانند نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند . از تفاوت های بارز کنکور کاردانی به کارشناسی نسبت به اکثر آزمون هایی که سازمان سنجش برگزار می کند زمان انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه های سراسری ( روزانه ، شبانه ، غیر انتفاعی ، پردیس خودگردان ) است . انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 98 این دسته از داوطلبان بر خلاف متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد که بعد از برگزاری آزمون و اعلام نتایج نهایی کنکور به صورت جداگانه از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org اقدام به انتخاب رشته می نمایند ، انتخاب رشته این دسته از افراد همزمان با ثبت نام آزمون انجام می شود و متقاضیان در صورت داشتن شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 98 می توانند بعد از مشخص کردن گروه امتحانی از بین گروه های آموزشی فنی و مهندسی ، كشاورزی و منابع طبيعی ، علوم پايه ، علوم انسانی ، هنر و يا دامپزشكی بدون توجه به مدرک کاردانی فرم ثبت نام و انتخاب رشته را تکمیل نمایند . در نظر داشته باشید شرایط انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 98 در رشته های پزشکی ، بر خلاف سایر گروه های آموزشی این است که داوطلبان میبایست با در نظر گرفتن جدول مربوط به رشته های امتحانی و مدرک کاردانی مورد پذیرش هر رشته نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند . این فرم از بند های مختلفی تشکیل شده که بند 24 و 37 آن برای درج رشته امتحانی و رشته محل های مورد علاقه داوطلب می باشد . به عبارت دیگر متقاضیان بدون توجه به رشته فارغ التحصیلی کاردانی خود رشته امتحانی مورد علاقه خود را انتخاب نموده و در بند 24 درج می کنند . پس از آن رشته محل های مرتبط با این رشته امتحانی را استخراج نموده و به ترتیب اولویت علاقه مندی در بند 37 درج می کنند . تصویر زیر فرم پیش نویس ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی ۹۸ است که در ادامه به توضیح سایر بند های فرم پیش نویس پرداخته ایم . در نظر داشته باشید شرکت در این مرحله مستلزم پرداخت هزینه ای تحت عنوان هزینه ثبت نام بوده که پرداخت هزینه نیز از طریق سایت سازمان سنجش صورت می گیرد . هزینه ثبت نام سال گذشته 340000 ریال بوده است که احتمالا در سال جدید با افزایش هزینه رو به رو است در صورت اعمال تغییرات مقاله به روز رسانی می شود .

طبق مصوبه جدید هیئت وزیران ، هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ناپیوسته 98 مبلغ 340000 ریال معادل 34 هزار تومان و هزینه خدمات پیامکی سازمان سنجش ( اختیاری ) 6000 ریال معادل 600 تومان است .


شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 98
مهم ترین شرایط برای شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی 98 رشته های امتحانی گروه های آموزشی فنی و مهندسی ، كشاورزی و منابع طبيعی ، علوم پايه ، علوم انسانی ، هنر و يا دامپزشكی و گروه پزشکی داشتن مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت می باشد . در نظر داشته باشید متقاضیان از نظر وضعیت تحصیلی در شرایط متفاوتی قرار دارند و همین موضوع محدودیت ها و یا ممنوعیت هایی را برای آن ها ایجاد کرده است . سازمان سنجش با انتشار دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۸ کلیه شرایط ممکنه را مورد بررسی قرار داده است . 
نظر شما