صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۲۲
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 27
کد خبر: ۱۰۱۰

تائید و تکذیب شهردار شدن حناچی در فاصله یک ساعت/ ماجرا چیست؟

به دنبال انتشار توئیتی از سوی فخاری، عضو شواری شهر تهران و سپس خبرگزاری ایلنا مبنی بر تائید شهردار شدن حناچی، خلیل آبادی عضو دیگر شورای شهر این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ساعت حدود 10 صبح بود که الهام فخاری ، عضو شورای شهر تهران با انتشار توئیتی اعلام کرد: " پیروز حناچی از امروز شهردار تهران است". به دنبال انتشار این توئیت، خبرگزاری ایلنا هم در مطلبی، خبر از شهردار شدن حناچی داد. انتشار این اخبار در حالی بود که پیشتر ابهاماتی درباره تائید صلاحیت حناچی برای شهرداری تهران منتشر شده بود. به دلیل این ابهامات بود که هیچ رسانه دیگری خبر اعلام شده توسط فخاری و ایلنا را پوشش نداد.


دقایقی پس از انتشار این اخبار، خبری در خروجی رسانه ها به نقل از یکی دیگر از اعضای شوررای شهر تهران منتشر شد که بر وجود ابهاماتی در تائید صلاحیت صحه می گذاشت.


حسن خلیل‌آبادی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: "در جلسه هم اندیشی امروز قرار شد با وزارت کشور مکاتباتی داشته باشیم و درخصوص تعیین تکلیف شهردار تهران اقدام شود. وزارت کشور اعلام کرده است که نامه وزارت اطلاعات برای صدور حکم شهرداری حناچی کفایت نمی‌کند چرا که این نامه چند پهلو است. بنابراین هیات رئیسه مکاتبات خود را با وزارت کشور آغاز می‌کند تا هرچه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود. در صورتی که حکم شهردار صادر نشود موضوع در هیات حل اختلاف مطرح خواهد شد. اگر اعضای شورای شهر تهران مصر به انتخاب حناچی نباشند پروسه انتخاب شهردار جدید انتخاب خواهد افتاد. وزارت کشور باید تا دیروز در خصوص انتخاب شهردار جواب می‌داده که تاکنون این اتفاق صورت نگرفته است و امیدواریم هرچه زودتر حکم شهردار تایید و ابلاغ شود. نامه وزارت کشور به شورای شهر این قطعیت را نداده که حناچی را تایید یا رد می‌کند. در حال حاضر نامه وزارت کشور دارای ابهام است و باید این ابهامات برطرف شود."


عضو سابق شورای شهر تهران: از اعضای شورا می خواهم دست از سیاسی کاری بکشند


ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر تهران در مصاحبه با خبرنگار راهبرد معاصر گفت: "از اعضای شورای شهر پایتخت می خواهم از سیاسی کاری بردارند و از فشار به نهادهای امنیتی جهت گرفتن تاییدیه پیروز حناچی خودداری کنند."


وی با اشاره به اینکه در بین 5 گزینه نهایی برای انتخاب شهردار تهران، بر روی پیروز حناچی به عنوان گزینه کارآمد از جهت فنی تاکید داشته، عنوان کرد:" مورد تایید بودن حناچی از جهت تخصصی تنها یک بعد از ابعاد لازم برای بررسی صلاحیت شهردار پایتخت است. اعضای شورای شهر بهتر است از اصرار بیجا و فشار به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جهت ورود حناچی به بهشت خودداری کنند، چرا که دود این موضوع در نهایت به چشم خود اعضا و مردم پایتخت می رود."


قناعتی با یادآوری رفتار سیاسی اعضای شورای شهر برای انتخاب نجفی تاکید کرد: "در آن زمان نیز اصرارها و پافشاری ها زمینه تکیه نجفی بر کرسی شهرداری تهران را رقم زد، اما دیدیم که عمر حضور او در شهرداری تهران به کمتر از 9 ماه هم نرسید. مجددا ما شاهد این اصرارها برای ورود حناچی به شهرداری تهران هستیم که در نهایت ختم به همین تجربه خواهد شد."


عضو سابق شورای شهر تهران با رد احتمال دو پهلو یا چندپهلو بودن گزارش وزارت اطلاعات در خصوص حناچی، تناقضات گفتاری اعضای شورای شهر در خصوص تایید یا عدم تایید حناچی را مورد انتقاد قرار داد گفت: "وزارت اطلاعات همواره به شکل شفاف اظهارنظر می کند. اینکه یکی از اعضا بگوید شهردار تهران مشخص شد و سپس یک رسانه هم ازین موضوع خبر دهد و در ادامه عضوی دیگر از رد این اظهارنظر سخن بگوید در شان شورای شهر نیست. قناعتی ریشه این اظهارنظرات متناقض از سوی برخی اعضای شورای شهر را قرار دادن نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در برابر افکارعمومی و رسانه ها دانست و ابراز امیدواری کرد اعضای شورای شهر به عنوان قانونگذار، خود به قانون تمکین کنند و به نظرات و دیدگاه های نهادهای بالادستی احترام بگذارند."


نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: