صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۲۴
  • چهارشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۱
  • Wednesday 28 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 06
کد خبر: ۱۰۱۰۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

درخواست آمریکا از انصارالله یمن؛ با آتش بس فوری و جامع موافقت کنید

وزیر خارجه آمریکا در پی حملات گسترده انصارالله یمن به برخی مواضع ائتلاف سعودی خواستار موافقت نیرو‌های یمنی با آتش بس شد.

به گزارش راهبرد معاصر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حمله موشکی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک عربستان را بدون اشاره به حملات ائتلاف سعودی محکوم کرد.

وی در این راستا اعلام کرد: از نیرو‌های انصارالله می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر با آتش بس جامع و فوری موافقت کنند.

بلینکن تاکید کرد: نیرو‌های حوثی باید بمنظور حل و فصل دیپلماتیک و همچنین پایان بخشیدن به درگیری‌ها در چارجوب مذاکرات سازمان ملل نهایت تلاش خود را انجام دهند.

از سوی دیگر، سخنگوی انصارالله یمن نیز با اشاره به تجاوزات ائتلاف سعودی و تداوم آن تاکید کرده است که، همانطور که ائتلاف سعودی به تجاوز و محاصره اصرار دارد، ملت یمن نیز به دفاع از خود ادامه می‌دهد و این یک عملیات مشروع است که پایان نمی‌پذیرد.

بامداد روز، یک شنبه سخنگوی ائتلاف سعودی از شلیک چند فروند موشک بالستیک از سوی نیرو‌های یمنی به مناطق در جنوبی و شرقی عربستان سعودی خبر داد که پس از انتشار این اخبار، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن این عملیات را موازنه بازدارندگی هفتم نامگذاری و اعلام کرد که؛ در این عملیات، تأسیسات حیاتی و مراکز نظامی عربستان سعودی با پهپاد «صماد ۳» و موشک هدف قرار گرفته شد.

وی اعلام کرد: همچنین تاسیسات آرامکو در مناطق جده، جیزان و نجران را با ۵ موشک بالستیک بدر و دو پهپاد صماد ۳ به دقت هدف قرار دادیم.

پیش از این انگلیس نیز حمله انصارالله یمن علیه ائتلاف سعودی را محکوم کرده بود.

وزارت امورخارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای به شهروندان خود نسبت به سفر به برخی کشور‌های عربی از جمله عربستان سعودی و یمن هشدار داد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
آمریکا از عربستان بخواهد دست از جنگ بردارد محاصره یمن را بشکند آتش بس برقرار میشود یمن که به عربستان حمله نکرده و آن کشور را اشغال نکرده اشغالگر دست از اشغال بردارد آتش بس بر قرار میشود