صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 06
کد خبر: ۱۰۱۱۰۲

آخرین خبر از شرایط اعزام زائران ایرانی به مراسم اربعین ۱۴۰۰/عراق فقط مجوز سفر هوایی صادر کرد

رئیس ستاد اربعین حسینی (ع): مرز‌های زمینی کاملا بسته است و می‌خواهیم که کسی به سمت مرز‌ها حرکت نکند و هیچ‌گونه خدماتی در قالب موکب‌ها در مرز‌ها ارائه نخواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس ستاد اربعین حسینی (ع) در خصوص اعزام زائران سفر اربعین گفت: روز گذشته به ما اعلام شد که دولت عراق موافقت کرده که حداکثر ۳۰ هزار نفر می‌توانند در اربعین شرکت کنند و حتماً هم دارای تست منفی پی‌سی‌آر ۷۲ ساعت قبل از عزیمت داشته باشند و سفر صرفاً هوایی است و ما جلسه‌ی امروز را برای انجام هماهنگی‌ها تشکیل دادیم.

وی افزود: تصمیم گرفتیم که این ۳۰ هزار نفر در قالب موکب‌داران که همه ساله در کشور عراق خدمات می‌دادند و همچنین کمیته‌هایی که در عراق وظایفی دارند، اعزام شده و سازماندهی شوند و این عدد سهمیه قابل توزیع در کل کشور نبود و می‌توانست تبعیض‌هایی به وجود بیاورد و ما امسال بنا داشتیم که ۱۰۰ هزار نفر از خادمان در اربعین شرکت کنند که مجموعا ۳۰ هزار سهمیه به ایران داده شد.

وی تاکید کرد: مرز‌های زمینی کاملا بسته است و می‌خواهیم که کسی به سمت مرز‌ها حرکت نکند و هیچ‌گونه خدماتی در قالب موکب‌ها در مرز‌ها ارائه نخواهد شد./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: