صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 12
کد خبر: ۱۰۱۸۷۴

آخرین وضعیت استخدام معلمان حق التدریس از زبان احمدی لاشکی

امروز معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش جزییاتی درباره استخدام معلمان حق التدریس ارائه داد.

به گزارش راهبرد معاصر امروز احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام معلمان حق التدریس توضیحاتی ارائه داد. به گفته لاشکی دو گروه اول و دوم که دوره دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را طی کرده و موفق به اخذ نمره قبولی شدند تا ابتدای مهرماه احکام آنها صادر خواهد شد و منابع انسانی در حال برنامه ریزی لازم است و بر این اساس مشکلی برای آنها وجود نخواهد داشت. گروه های سوم و چهارم نیز از اول مهرماه بر سر کلاس های مهارت آموزش حاضر می شوند و پس از طی دوره آموزش احکام آنها صادر می شود. همچنین از میان  افرادی که در آزمون اخیر معلمان نضهت، طرح امین و معلمان قرآنی بیش از 12 هزار نفر قبول شدند و آنها نیز در گروه 4 منظور خواهند شد.

 

فیلم / استخدام معلمان حق التدریس از زبان احمدی لاشکی

 

 

همچنین دیروز سلیمانزاده رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش درباره صدور حکم استخدام معلمان حق التدریس توضیحاتی ارائه کرد. به گفته سلیمانزاده در برنامه ریزی ساماندهی نیروی انسانی، بکارگیری ۲۴ ساعت در هفته معلمان حق التدریس توصیه شده است. اگر معلمان حق التدریس در مرحله سوم و یا چهارم دوره های مهارت آموزی با موفقیت سپری کنند، بلافاصله بتوانیم حکم استخدام آنها را صادر کنیم.

 

 

آخرین اخبار از آزمون استخدام معلمان حق التدریس 1400

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان گفت: آزمون مجازی مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش و استخدام معلمان حق التدریس با شرکت ۲۴ هزار و ۵۶۲ نفر برگزار شد. کچوئیان با اشاره به شروع آزمون پایانی جامع مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش از ساعت ۱۰ صبح امروز گفت: آزمون با رعایت کلیه استانداردها و با کم ترین مشکل تا ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه برگزار شد.معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، تعداد شرکت کنندگان در آزمون را ۲۴ هزار و ۵۶۲ نفر اعلام و اظهارکرد: مشمولان در ۲۳ رشته مجزا با در اختیار داشتن مدت زمان ۸۰ دقیقه پاسخگوی ۴۰ سؤال چندگزینه ای بودند.دبیر برگزار کننده آزمون های دانشگاه فرهنگیان، حد نصاب نمره قبولی شرکت کنندگان در آزمون را عدد ۶۵ درصد ذکر کرد و افزود: افرادی که نتوانند نمره لازم را برای گذر موفقیت آمیز از آزمون کسب کنند می توانند با گروه دوم مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش در آزمون ۱۲ شهریور ماه به عنوان آزمون جبرانی شرکت کنند.وی همچنین خطاب به آن تعداد افراد مشمول که بنا به دلایل مختلف موفق به شرکت در آزمون صبح امروز نشدند، گفت: این افراد هم می توانند با گروه دوم در آزمون شهریور ماه شرکت کنند.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با قدردانی از همکاری کلیه شرکت کنندگان در آزمون در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون پایانی جامع تصریح کرد: نتایج قبل از پایان ماه جاری برای آگاهی عموم شرکت کنندگان از طریق سامانه آزمون دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان همچنین در خصوص اعتراض احتمالی برخی از مشمولان نسبت به نتایج آزمون خاطرنشان کرد: بعد از اعلام قطعی نتایج زمانی مشخص برای ثبت اعتراض این افراد در سامانه مربوطه اختصاص خواهد یافت.وی تاکید کرد: زمان دقیق اعلام نتایج قطعی آزمون و ثبت اعتراض احتمالی برخی از شرکت کنندگان در آزمون پایانی جامع، طی خبرهای بعدی از طریق سایت اصلی دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

کچوئیان با تشکر از رئیس دانشگاه فرهنگیان حامی و پشتیبان برگزاری آزمون های دانشگاه تلاش و فعالیت همکاران فنی مرکز هوشمندسازی، حوزه های ریاست، حراست، رفاه و پشتیبانی، نظارت و مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان را قابل قدردانی خواند و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این آزمون شاهد رشد صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در نظام تعلیم و تربیت کشور باشیم.به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، معاون طرح و برنامه و توسعه منابع، مدیران کل نظارت و تعالی سازمانی و پشتیبانی، سرپرست مرکز سنجش صلاحیت های حرفه ای و جمعی از مسوؤلان واحدهای حراست، معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، آموزشی و تحصیلات تکمیلی و فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از حاضران ناظر در محل مرکز هوشمندسازی دانشگاه به منظور برگزاری آزمون بودند.

 

 

 

آخرین وضعیت استخدام مشمولین قانون تعیین تکلیف نیروهای چهارگانه

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش درباره آخرین وضعیت استخدام مشمولین قانون تعیین تکلیف نیروهای چهارگانه (آموزشیاران نهضت سوادآموزی، معلمان حق التدریس، مربیان پیش دبستانی و خرید خدمتی) توضیح داد و گفت: اکنون ۷۳ هزار نفر در دوره های مهارت آموزی در دانشگاه حضور دارند و پیش بینی ما این است از ۱۵ هزار نفر آموزشیاران نهضت که جمعه اول مرداد در آزمون شرکت کردند نیز حداقل ۱۲ هزار نفر قبول شوند.ناصر سلیمان زاده در این باره اظهار کرد: تا اکنون سه گروه برای مهارت آموزی به دانشگاه فرهنگیان معرفی شده اند.وی افزود: دوره‌های آموزشی دو گروه، به موقع و تا مهرماه به اتمام رسیده و حکم استخدامی شان صادر می شود. برای گروه سوم به علت محدودیت های دانشگاه فرهنگیان که امکان برگزاری کلاس های فشرده را نداشتند کلاس ها  دیرتر شروع شدند و احتمالا دوره آنها در دی یا بهمن ماه به اتمام می رسد.

 

 

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه شرکت کنندگان در دوره سوم، می توانند از مهرماه به صورت حق التدریس با ما همکاری کنند گفت: این گروه در دی یا بهمن ماه که استخدام شدند، فاصله بین مهر تا بهمن را جزو سابقه و سنوات خدمتشان محسوب می کنیم. اینها از نظر سابقه خدمت و حکم استخدام تفاوتی با آنها که در مهرماه استخدام می شوند نخواهند داشت.سلیمان زاده افزود: این افراد حدود ۸۸ هزار نفر هستند که بخش عمده ای از آنها مهرماه وارد مدارس می شوند.وی با اشاره به آزمون آموزشیاران نهضت که ابتدای مرداد ماه برگزار شد نیز گفت: هرکسی که ۵۰ درصد حدنصاب نمره را کسب کند، پذیرفته شده است. تعداد مهم نیست و کسب حدنصاب نمره اهمیت دارد. شرکت کنندگان در این آزمون،  قبول شدگان مرحله چهارم هستند که تا دوره مهارت آموزی آنها تا پایان سال در دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود.رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش اضافه کرد: اکنون ۷۳ هزار نفر در دوره های مهارت آموزی در دانشگاه حضور دارند و پیش بینی ما این است از ۱۵ هزار نفری که جمعه اول مرداد در آزمون شرکت کردند و جزو گروه چهارم هستند، حداقل ۱۲ هزار نفر قبول شوند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: