صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 12
کد خبر: ۱۰۱۸۷۷

واکسیناسیون بدون محدودیت سنی در پارک قیطریه صحت دارد؟

خبری درباره واکسیناسیون بدون محدودیت سنی در پارک قیطریه منتشر شده است آیا این موضوع صحت دارد.

به گزارش راهبرد معاصر از روز گذشته خبری درباره واکسیناسیون بدون محدودیت سنی در پارک قیطریه از ساعت 8 صبح تا 2 شب در فضای مجازی دست به دست می شود. و همین موضوع سبب مراجعه تعداد زیادی از مردم به این مرکز شده است. این در حالی است که بر اساس گفته های رئیس این مرکز تزریق بدون محدودیت سنی در پارک قیطریه صحت ندارد. به گفته رییس مرکز واکسیناسیون پارک قیطریه این موضوع تنها یک شیطنت در فضای مجازی موجب مراجعات مردم بدون توجه به پیامک و نوبت دهی بر اساس گروه سنی شده است. لازم به ذکر است مرکز واکسیناسیون پارک قیطریه همچون سایر مراکز بر اساس پیامک ثبت نام و گروه سنی اعلام شده ،واکسیناسیون مراجعه کنندگان را تزریق می کند.

 

 

تکذیب واکسیناسیون بدون محدودیت سنی در پارک قیطریه

از گوشه کنار شهر خبر می رسد که علاوه بر واردات بی وقفه واکسن به ایران مراکز واکسیناسیون هم بیشتر شده، مخاطبان به دیدار گفته اند که در حال حاضر بیمارستان شهدای تجریش بدون محدودیت سنی واکسن می زنند و فقط باید در صف انتظار بمانید و در پارک قیطریه هم بدون در نظر گرفتن گروه سنی همه را واکسن می زنند. این متنی است که در یک سایت خبری منتشر شده است اما رییس مرکز واکسیناسیون پارک قیطریه گفت: تنها یک شیطنت در فضای مجازی موجب مراجعات مردم بدون توجه به پیامک و نوبت دهی بر اساس گروه سنی شده است. آقای دکتر عموزاده  گفت: مرکز واکسیناسیون پارک قیطریه همچون سایر مراکز بر اساس پیامک ثبت نام و گروه سنی اعلام شده، واکسیناسیون مراجعه کنندگان را انجام می‌دهد. وی افزود: آنچه به عنوان تزریق بدون محدودیت سنی در این مرکز عنوان شده فقط یک شیطنت در فضای مجازی بوده است و صحت ندارد و امروز هم فقط بر اساس نوبت پیامکی تزریق واکسن داشته ایم.

 

 

 

واکسیناسیون بدون محدودیت سنی می شود؟

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت یادآور شد: متاسفانه کرونا صدمات زیادی به همه حوزه‌ها از جمله آموزش وارد کرد و آموزش به شکل مجازی به ویژه در رشته هایی که نیاز به کار عملی دارد، دشوار است. رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور تاکید دارند که دانشگاه‌ها سریعا بازگشایی شوند و لازمه بازگشایی دانشگاه‌ها، واکسیناسیون اساتید و دانشجویان است.وی ابراز داشت: تقریبا بخش عمده واکسیناسیون اساتید انجام شده و از امروز واکسیناسیون دانشجویان نیز در کشور آغاز شده و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم. تمام مراکز ما، دانشجویان را واکسینه می‌کنند و دُز دوم آنها نیز یک ماه آینده قابل تزریق است و بازگشایی دانشگاه‌ها را در اواسط مهرماه خواهیم داشت.عین‌اللهی خاطرنشان کرد: دانشجویان برای حضور در دانشگاه‌ها باید واکسینه شوند و کارت واکسن داشته باشند.

وی ادامه داد: برنامه ما این است که محدودیت‌ها از جمله محدودیت‌های سفر و زیارت و … را با انجام واکسیناسیون به تدریج، برداریم؛ البته همچنان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت و از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده شود اما با واکسیناسیون اصناف، می‌توان محدودیت‌های مشاغل را برداشت تا شاهد شکوفایی وضعیت اقتصادی، رفاهی و اجتماعی مردم باشیم.وی یادآور شد: همه واکسن‌های تزریق شده به دانشجویان در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت می‌شود و دانشجویان با داشتن کارت دانشجویی می‌توانند واکسینه شوند؛ البته به سرعت، محدودیت‌های سنی در تزریق واکسن کرونا را بر می‌داریم که جزئیات آن از طریق معاونت بهداشت وزارت بهداشت به اطلاع عموم می‌رسد.

 

 

محدودیت سنی تزریق واکسن برداشته نشده است

عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آخرین وضعیت سن برای واکسیناسیون بالای ۴۵ سال است به غیر از دانشجویان که بالای ۱۸ سال انجام می‌شود.

او با تاکید بر اینکه محدودیت سنی برای تزریق واکسن همچنان وجود دارد، تصریح کرد: استان فارس در کشور در زمینه تزریق واکسن همچنان از استان‌های برتر محسوب می‌شود.جانشین استاندار در ستاد مبارزه با بیماری کرونا با بیان اینکه اگر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضعیف شود آمار‌ها افزایشی می‌شود، تاکید کرد: اینکه پیک پنجم یا موج ششم باشد، این دو موج به هم متصل شوند یا اینکه پیک ششم جداگانه بروز پیدا کند یا کرونای لامبدا و انواع دیگر آید تنها راه و چاره، تزریق واکسن، سرعت در انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

قاسم پور با بیان اینکه واکسیناسیون به سرعت در حال انجام است، اضافه کرد: پیش بینی‌ها بر این است که با وارداتی که انجام می‌شود تا پایان آذر کار واکسیناسیون تمام شود.او درباره مراکز واکسیناسیون با اشاره به تلاش همه ادارات و دستگاه‌ها برای افزایش مراکز تجمیعی، گفت: بنا شده است دانشگاه شیراز و سایر دانشگاه‌ها به استانداری و فرمانداری شیراز مکان مناسبی برای واکسیناسیون اعلام کنند و همچنین ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌ها هم کمک کنند که مراکز بیشتری راه‌اندازی شود تا شاهد شلوغی و ازدحام در مراکز تزریق واکسن نباشیم.

او با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها تکلیف دارند که تدبیر کنند تا این مراکز واکسیناسیون خود عامل شیوع ویروس کرونا نشوند، ادامه داد: کل واکسن تزریقی تا امروز حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار دز است.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: