صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 18
کد خبر: ۱۰۲۶۶۲

آغاز واکسیناسیون دانش آموزان از فردا / شرط تزریق واکسن کرونا + نوع واکسن

وزیر بهداشت اعلام کرده است واکسیناسیون دانش اموزان 12 تا 18  از فردا یکشنبه آغاز می شود. همچنین وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که شرط تزریق واکسن کرونا دانش آموزان  رضایت والدین است.

به گزارش راهبرد معاصر امشب عین اللهی  وزیر بهداشت اعلام کرد که دانش آموزان 12 تا 18 سال از فردا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. قرار است به دانش اموزان واکسن سینوفارم تزریق شود. به گفته وزیر بهداشت برای بازگشایی مدارس باید دو دوز واکسن تزریق شود. مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزرات آموزش پرورش شرط تزریق واکسن کرونا دانش آموزان را رضایت والدین اعلام کرد. به گفته وزارت آموزش و پرورش اطلاعات لازم درباره تعداد دانش آموزان به وزارت بهداشت ارسال شده و قرار است این وزارتخانه نحوه واکسیناسیون را اعلام کند.

 

 

شرط تزریق واکسن کرونا دانش آموزان

محمدمحسن بیگی مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تعداد دزهای مورد نیاز برای واکسیناسیون دانش آموزان گفت: اگر واکسن دو نوبته باشد به ۳۰ میلیون دز واکسن نیاز داریم و اگر تک نوبته باشد به ۱۵ میلیون دز واکسن برای دانش آموزان نیاز داریم. وی با اشاره به جمعیت کل دانش آموزان کشور گفت: تعداد دانش آموزان کل کشور ما از مقطع پیش دبستانی تا پایه دوازدهم حدود ۱۵ میلیون نفر است. قاعدتا وزارت بهداشت روند واکسیناسیون را با دانش آموزان مدارس استثنایی آغاز خواهد کرد که جمعیت آن‌ها نیز حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

درباره چگونگی واکسیناسیون دانش آموزان اظهار داشت: ما از وزارت بهداشت درخواست کرده‌ایم که نسبت به واکسیناسیون دانش آموزان اقدام کنند. همچنین اطلاعات لازم در خصوص تعداد دانش آموزان و مقطع آن‌ها را به وزارت بهداشت اعلام کردیم. اکنون منتظریم که نحوه واکسیناسیون از سوی وزارت بهداشت اعلام شود، ولی فعلا به شکل رسمی چیزی را به ما اعلام نکرده است.

محسن بیگی توضیح داد: وزارت بهداشت واکسیناسیون دانش آموزان را از سنین بالاتر و گروههای خاص شروع خواهد کرد و قاعدتا واکسیناسیون بلافاصله به گروه سنین پایین نمی‌رسد، بر این اساس شاید لازم باشد مدت طولانی را برای دریافت واکسن منتظر بمانند. مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا رضایت والدین دانش آموزان برای واکسیناسیون شرط است؟ گفت: حتما همینطور است، زیرا واکسن در کشور به شکل توصیه‌ای و داوطلبانه است، اما خانواده‌ها باید در این زمینه با ما مشارکت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی کشورها بعد از دریافت دز دوم واکسن مجددا درگیر سویه‌های جدید کرونا شدند، در چنین شرایطی و با شیوع احتمالی موج جدید در کشور و درگیری بیشتر کودکان به کرونا، سرنوشت بازگشایی مدارس چه خواهد بود؟ گفت: تجربه‌ای که کشورهای دیگر در مواجه با سویه‌های متعدد داشتند، نشان می‌دهد، هیچ کدام به شکل کامل و همه جانبه به سمت تعطیلی مدارس نرفتند. محسن بیگی ادامه داد: در کشورهایی که واکسن دریافت می‌کنند توصیه می‌شود کودکان و بزرگسالان همچنان مراقب‌های بهداشتی را داشته باشند. بنابراین اگر واکسن هم بیاید باز هم باید مسائل بهداشت فردی رعایت شود و کنترل‌ها در این زمینه ادامه یابد.

 

 

آغاز واکسیناسیون دانش آموزان از فردا

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، در مان و آموزش پزشکی گفت: برای بازگشایی مدارس لازم است که هر دو دُز واکسن تزریق شود و توصیه ما این است که از فردا (یکشنبه) دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.عین اللهی با اعلام این خبر افزود: براساس مطالعات علمی و تصمیمات کمیته علمی وزارت بهداشت، قرار شد از فردا در تمام مراکز واکسیناسیون کشور دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن دریافت کنند.

او ادامه داد: بر اساس میزان واکسن‌های موجود در کشور کار واکسیناسیون دانش آموزان را آغاز خواهیم کرد و در مرحله بعدی هم کودکان ۷ تا ۱۲ سال واکسینه خواهند شد.زیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه به تمام مراکز اعلام شده تا برای دانش آموزان حق تقدم قائل شوند، گفت: برای بازگشایی مدارس لازم است هر دو دز واکسن تزریق شود و توصیه می‌کنیم از فردا دانش آموزان به مراکز تزریق مراجعه کنند.عین اللهی افزود: واکسنی که مطالعه شده و به تایید رسیده در حال حاضر واکسن سینوفارم است که به این رده سنی تزریق می‌شود.وزیر بهداشت ادامه داد: پایگاه‌های واکسیناسیون در کشور ۳۰ درصد افزایش یافته و اکنون هزار و ۹۰ واحد تجمیعی در کشور ایجاد شده است و این اختیار به استان‌ها داده شده که هر استانی با توجه به تعداد مراکز و تعداد تزریق‌های روزانه، بتوانند محدودیت سنی برای تزریق را بردارند.وی افزود: تاکنون در کشور ۴۲ میلیون نفر واکسن دریافت کرده‌اند، این در حالی است که تا پایان تیرماه امسال فقط پنج میلیون نفر واکسن زده بودند.عین اللهی گفت: واکسن به معنای پایان کرونا نیست و همه افراد واکسینه شده حتما باید ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: