صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 05
کد خبر: ۱۰۲۸۲

پلوسی: نگرانم ترامپ در صورت شکست در انتخابات ۲۰۲۰ به نتایج اعتراض کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد نگران است در صورت پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰، رئیس‌جمهور این کشور به نتایج انتخابات اعتراض کند.
به گزارش راهبرد معاصر به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد نگران است در صورتیکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در انتخابات ۲۰۲۰ با اختلاف جزئی از دموکرات‌ها شکست بخورد، به نتایج انتخابات اعتراض کند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت در انتخابات میان دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۱۸ نگران بود در صورتیکه دموکرات‌ها با اختلاف چند کرسی پیروز شوند، رئیس جمهور این کشور به نتایج معترض شود.

پلوسی یادآور شد که وی نگران بوده است نتایج نزدیک انتخابات میان دوره‌ای کنگره باعث شود ترامپ برای حفظ اکثریت جمهوری خواهان در کنگره اقدام نادرستی را در پیش بگیرد. رهبر اکثریت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا درباره نگرانی خود گفت: نگران بودم اگر با اختلاف ۴ کرسی پیروز شویم، هر کدام با هزار رای، او به نتایج انتخابات احترام نگذارد.

نیویورک تایمز به نقل از پلوسی گزارش داد: او ذهن مردم را مسموم می‌کند. او هریک از رقابت‌ها را به چالش می‌کشد، او خواهد گفت شما نمی‌توانید این افراد را روی این کرسی‌ها بنشانید. پلوسی گفت: نگرانم در صورتیکه دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ نتوانند ترامپ را با اختلاف بالا شکست دهند، اتفاق مشابهی رخ دهد. ما باید در این باره پیشگیری کنیم. ما باید آماده آن اتفاق باشیم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ را آزمون بزرگی برای دموکرات‌ها دانست و گفت قوانین این کشور در انتخابات نوامبر بعدی در خطر است. علیرغم درخواست‌های دموکرات‌ها برای حمایت از استیضاح ترامپ، پلوسی همچنان تاکید دارد که ترامپ باید با رای مردم شکست بخورد. پلوسی ماه گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی ان ان گفت: در این انتخابات همه چیز در خطر است. قانون اساسی آمریکا که رئیس جمهور تلاش می‌کند آن را غصب کند، قدرت قانونگذاری دولت و فضایی که در آن زندگی می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: