صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۱۸
  • پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
  • Thursday 13 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 21
کد خبر: ۱۰۲۹۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

جریمه حقوقی آموزش و پرورش برای معلمانی که واکسن کرونا نمی زنند

معلمانی که واکسن تزریق نکنند، در صورت ابتلا به کرونا از خدمات مرخصی استعلاجی بهره‌مند نخواهند شد و مرخصی بدون حقوق برای آنان استفاده می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد که صدور ابلاغ معلمان ربطی به تزریق واکسن کرونا ندارد.

محمدعلی واقعی اظهار کرد: معلمانی که واکسن تزریق نکنند، در صورت ابتلا به کرونا از خدمات مرخصی استعلاجی بهره‌مند نخواهند شد و مرخصی بدون حقوق برای آنان استفاده می‌شود.


وی افزود: معلمانی که واکسن تزریق نکرده‌اند، در سال تحصیلی در صورت ابتلا به بیماری کرونا به اداره ارزیابی و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مراقبان سلامت و سالن‌های در اختیار آموزش و پرورش برای افزایش سرعت واکسیناسیون، بیان کرد: تاکنون حدود ۹۵ درصد از معلمان نوبت اول واکسن کرونا و بیش از ۵۵ درصد از معلمان نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند و تا قبل از مهر ماه آمار نوبت دوم واکسیناسیون معلمان نیز به ۹۰ درصد خواهد رسید.

واقعی با بیان اینکه تزریق واکسن برای هیچ فردی اجباری نیست، افزود: شروع آموزش حضوری مستلزم واکسینه شدن تمام افرادی است که با دانش‌آموز در ارتباطند.

وی با بیان اینکه عدم تزریق واکسن کرونا، مانع صدور ابلاغ معلمان نمی‌شود، تصریح کرد: نباید هیچ گونه معلمی تزریق واکسن را به تعویق اندازد چراکه سلامت دانش‌آموزان خط قرمز ماست.

 

نوبت‌دهی تزریق واکسن کرونا برای معلمان + لینک سامانه ثبت‌نام

 

سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون salamat.gov.ir برای همه معلمان و دبیران سراسر کشور و استادان حوزه علمیه که فهرست کد ملی آن‌ها در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است، باز شد.

 

 

اتمام واکسیناسیون فرهنگیان در مهرماه

 

محمد محسن‌بیگی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد معلمان، دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند. تزریق دوز دوم هم در ماه جاری آغاز شده است.

وی افزود: زمان تزریق دوز دوم در واکسن‌ها متفاوت است و باید در زمان‌های متفاوتی تزریق می‌شد که در حال انجام است. اکثر کسانی که دوز اول را زده‌اند، دوز دوم را هم این هفته و حداکثر هفته آینده دریافت می‌کنند.

محسن‌بیگی گفت: تعداد محدودی باقی می‌مانند که یا کسانی هستند که واکسن آسترازنکا گرفته بودند و فاصله زمانی دریافت دوز اول و دوز دومشان زیاد است، یا دوز اول را به علت بیماری دیرتر گرفته‌اند که برای این افراد هم واکسیناسیون در مهرماه تکمیل می‌شود. اگر باز هم گروه محدودی باقی بمانند، نوبتشان از بین نمی‌رود و می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس نیز گفت: بخشی از رانندگان سرویس مدارس، راننده تاکسی هستند و وزارت بهداشت واکسیناسیون رانندگان تاکسی را از چند هفته قبل شروع کرده است، اما شماری از رانندگان سرویس مدارس تحت پوشش تاکسیرانی نیستند که، چون هنوز قراردادشان با مدرسه منعقد نشده و تکلیفشان مشخص نیست، به بحث واکسیناسیون‌شان هنوز ورود نکرده‌ایم.

محسن‌بیگی ادامه داد: اگر قرار بر بازگشایی حضوری مدارس باشد، قبل از اینکه مدارس باز شود و با رانندگان قرارداد ببندند، درصورتی‌که شرکت مربوطه اطلاعات را به ما بدهد، در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهیم و آن‌ها نیز اگر تاکنون واکسن دریافت نکرده باشند، واکسیسناسیون می‌شوند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
سلام‌واکسن‌زد‌وکرونای‌شدید‌گرفت‌شما‌دوماه‌حقوق
بهش‌می‌دهید‌که‌خرج‌درمان‌کند‌یا‌فوت‌کرد‌
دیه‌می‌دهید‌جه‌کسی‌تضمزن‌می‌کند‌که‌هیچ‌عوا رضی‌ندارد
بعدا‌چه‌کسی‌پاسخگوی‌مشکلات‌بعد‌از‌واکسن‌هست
ناشناس
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
شما در تعلیم و تربیت مانده اید. لازم نکرده در مسائل بهداشتی فیض پراکنی نمایید.