صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۵۲
  • شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Saturday 17 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 21
کد خبر: ۱۰۳۰۳۷

پیش ‌بینی بورس فردا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰

کارشناسان معتقدند بازار سرمایه در بلند مدت مثبت خواهد بود اما پیش ‌بینی بورس فردا چگونه خواهد بود.

به گزارش راهبرد معاصر شاخص بورس امروز با ریزش 36 هزار واحدی به محدوده یک میلیون و 391 هزار واحد رسید. اما پیش بینی بورس فردا چکونه است. این روزها ترس از بازار سرمایه غیر قابل انکار است و روند اخبار سیاسی را نیز می تواند بر ان موثر دانست. برخی کارشناسان معتقدند ال رسیدن به ثبات در سیاست گذاری ها روند بورس خنثی و منفی خواهد بود. در این میان برخی منتظرند بازارگردان ‌ها حمایت‌های بیشتری را از سهم‌ ها داشته باشند تا بازار چهارشنبه ۳۱ شهریور متعادل شود.

 

 

پیش بینی بورس فردا

«ایمان کرمی» تحلیل‌گر بازار سرمایه، بورس فردا _چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه _ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: روز سه شنبه برای بازار سرمایه یک روز خونین بود، عرضه‌های بسیار سنگین و صف فروش‌های زیادی، صف فروش‌هایی که دلیل آن را نمی‌دانستیم، قدرت پول زیادی در بازار نیست و همین صف فروش‌ها نیز به کمک حقوقی‌های بازار جمع‌آوری شد.بازار امروز کانال یک میلیون یک ۴۰۰ هزار واحدی خود را از دست داد و فردا در صورت تداوم ریزش به سطح حمایتی یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد می‌رسید، انتظار بهبود رفتار معامله گران را خواهیم داشت.این چند هفته‌ای که گذشت بی نظمی در عرضه، عرضه‌اولیه‌ها و شایعات زیاد منجر به تغییر روند بازار شد به گونه‌ای که فعالان بازار سرمایه علت ریزش بازار را تصمیمات سازمان بورس می‌دانند.انتظار داریم بازارگردان‌های موجود حمایت‌های بیشتری را از سهم‌ها داشته باشند اگر ترمز ریزش کار کند و این روند متوقف نشود مانند سال گذشته بازگرداندن نظم به بازار دشوار خواهد شد.پیش بینی متعادل شدن بازار را در روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه داریم.

در این میان علی عصاری کارشناس بازار سهام درباره روند فعلی بازار سرمایه گفت: در حال حاظر ترس در بازار سرمایه غیرقابل انکار است. همچنین علاوه بر آن روند اخبار سیاسی و تحولاتی که در سیاست کلان در حال رخ دادن است تاثیر منفی بر تحرکات فعلی بازار گذاشته است. بنابراین تا رسیدن به یک ثبات در سیاست‌گذاری‌ها روند خنثی و منفی برای بورس قابل پیش‌بینی است.

وی در بخش دیگری درباره بالا بودن حجم عرضه‌ها در بازار و افت تقاضا گفت: مذاکرات برجام فارغ از هر نتیجه‌ای ترس سهامداران را برانگیخته و مانع از ورود نقدینگی در بازار شده است.این کارشناس بازار در پیش‌بینی روند بازار سرمایه گفت: قطعا بلند مدت روند بازار سرمایه مثبت خواهد بود در حالی که نسبت به بازارهای موازی از قبیل دلار، مسکن و خودرو عقب ماندگی‌های مشهودی در بازار دیده می‌شود که امیدوار هستم با یک گپ زمانی جایگاه اصلی خود را پبدا کند.

امروز ارزش معاملات خرد نسبت به روز گذشته افزایش داشت و به ۶.۱ همت رسید. دلیل عمده افزایش ارزش معاملات مربوط به نماد فجهان است و عرضه سهامدارن این سهم. مانند بیشتر روزهای گذشته امروز نیز خروج پول حقیقی ادامه داشت و به ۱.۰۳ همت رسید. افزایش خروج پول انعکاسی از ترس حاکم بر بازار است.هرچند در ساعات پایانی بازار امروز، تعداد زیادی از صف‌های فروش برچیده شدند اما در دقایق پایانی تعداد صف‌های فروش مجددا شیب صعودی به خود گرفت که ناشی از افزایش دوباره فشار فروش است.با توجه به شرایط نامساعد بازار در روزی که گذشت و افزایش شدت عرضه‌ها، پیش بینی می‌شود که احتمالا فردا نیز بورس در مدار منفی کار خود را آغاز کند.از آنجایی شاخص کل در محدوده حمایتی قرار دارد ممکن است به این سطح واکنش داشته و موجی از تقاضا را در بازار شاهد باشیم و مدتی در این محدوده نوسان کند. در صورت افزایش قیمت دلار احتمال وقوع این سناریو در سطح بالایی قرار می‌گیرد.

 

 

چشمک بورس به خریداران سهام

از لحاظ تکنیکالی شاخص کل در شرایط حساسی قرار دارد. سطح حمایتی ۱.۳۸۰ میلیون واحد از آنجایی که منطبق بر سقف ابر کمو، نسبت‌های فیبوناچی و حمایت داینامیک است، اهمیت دوچندانی دارد و همچنین از قدرت بالایی برای برگرداندن قیمت برخوردار است. اما از طرف دیگر نشان‌های برگشت در اندیکاتورهای RSI و MACD دیده نمی‌شود و در صورتی که نمودار ‌MACD وارد هیستوگرام شود ریزش شدت دوچندانی میابد. همچنین با از دست دادن این حمایت، کندل‌ها وارد ابرکمو می‌شوند. ابر کمو ‌سبز رنگ تمایل به کاهش قیمت دارد و معمولا در این شرایط بازار با نوسان همسان است. در این از دست دادن حمایت فوق، سطح ۱.۳۶ و سپس ۱.۳۲ میلیون واحد، حمایت‌های بعدی خواهند بود.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: