صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۴۳
  • سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
  • Tuesday 14 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - 2021 September 25
کد خبر: ۱۰۳۴۳۹

جزییات بسته اینترنت رایگان دانشجویان + آدرس سامانه وزارت ارتباطات

امروز وزیر ارتباطات جزییاتی درباره بسته اینترنت رایگان دانشجویان ارائه کرد.

به گزارش راهبرد معاصر امسال نیز قرار است به معلمان، دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه ها اینترنت رایگان تعلق گیرد. با ادامه اپیدمی کرونا، آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری همچنان ادامه دارد. بر این اساس امروز وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم بازگشایی مدارس جزئیاتی درباره بسته اینترنت رایگان دانشجویان ارائه کرد. امسال قرار است به دانشجویان بسته 30 گیگابایتی تعلق گیرد. بسته اینترنت رایگان برای دانشجویان تا پایان هفته از طریق سامانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختیار آنهاقرار می گیرد.

 

 

بسته اینترنت رایگان دانشجویان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده داد تا پایان این هفته بسته‌های اینترنت رایگان در اختیار استادان، معلمان و دانشجویان قرار گیرد. عیسی زارع پور در حاشیه حضور در مراسم بازگشایی مدارس در یکی از مدارس دخترانه استعداد‌های درخشان منطقه یک در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری همچنان ادامه دارد، بر اساس قولی که به وزارت آموزش و پرورش داده بودیم ترافیک بسته شاد برای دانش آموزان سراسر کشور رایگان شده است و بسته‌های ترافیکی رایگانی هم به عنوان هدیه تا پایان هفته به صورت برخط از طریق سامانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختیار استادان حوزه و دانشگاه، دانشجویان، معلمان و طلاب قرار می‌گیرد. وی گفت: بسته رایگان شش ماهه ۶۰ گیگابایتی در اختیار اساتید حوزه و دانشگاه، بسته ۴۰ گیگابایتی در اختیار معلمان و بسته ۳۰ گیگابایتی در اختیار دانشجویان و طلاب قرار می‌گیرد.

 

 

 

آدرس سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی

آدرس سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی یا همان سامانه ثبت نام هدیه‌های مناسبتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ictgifts.ir است.

 

 

 

ارائه اینترنت رایگان برای دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه اینترنت رایگان به اساتید دانشگاه‌ها، معلمان و دانشجویان در آغاز سال جدید تحصیلی خبر داد.  عیسی زارع‌پور در مراسم بازگشایی مدارس، بیان کرد: طبق قولی که به وزارت آموزش و پرورش دادیم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمام‌قد در کنار نظام تعلیم و تربیت کشور است که بتوانیم حداکثر استفاده را از این فرصت کنیم. در واقع ما تهدید تعطیلی مدارس را به فرصت تبدیل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: همچون سال گذشته، ترافیک نرم‌افزار «شاد» امسال هم برای دانش‌آموزان و معلمان رایگان است. در کنارش بسته‌های ترافیک رایگانی هم به عنوان هدیه وزارت ارتباطات برای اساتید دانشگاه و حوزه، دانشجویان و معلمان در نظر گرفتیم که طی همین هفته به شکل آنلاین از طریق سامانه ictgifts.ir ارائه می‌شود.

به گفته زارع‌پور، برای اساتید دانشگاه‌ها ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان ۳۰ گیگ اینترنت رایگان ۶ ماهه در نظر گرفته شده است.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به نمایندگی از هیات دولت در مراسم آغاز سال تحصیلی در دبیرستان فرزانگان منطقه یک حضور یافته بود، در بخشی از سخنان خود به فضای مجازی و فرصت‌های بی‌نظیر آن اشاره کرد و گفت: شتاب تحولات این فضا بسیار  شگفت‌انگیز است و فرصتهای بی‌نظیری را برای تسهیل زندگی بشر فراهم کرده است.

زارع‌پور با اشاره به همه‌گیری کرونا در بهمن ۱۳۹۸ افزود: در همین زمان با تلاش جوانان نخبه و متخصص ایرانی و فراهم شدن زیرساخت‌های فناورانه لازم همچون نرم‌افزارهای مختلف آموزش الکترونیک مثل برنامه شاد، تلاش شد که نظام تعلیم و تربیت دچار وقفه نشود؛ البته هر زیرساختی در ابتدا با مشکلاتی همراه است که با گذشت زمان رفع می‌شود.

وی به چالش‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های این حوزه مشغولیات کاذب و تلف کردن ساعت‌های باارزش وقت است که باعث فردگرایی و عدم توسعه مهارت‌های اجتماعی می‌شود.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین سوالی را خطاب به دانش‌آموزان طرح کرد و از آنان خواست تا مهترین فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی را برشمرند و راهکارهای لازم برای استفاده حداکثری از مزایای این فضا و مقابله با آفت‌های آن را ارائه دهند.

 
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: