صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۱۴
  • پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 01 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - 2021 September 25
کد خبر: ۱۰۳۴۴۳

پیش بینی بورس فردا ۴ مهر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ را در ادامه بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر امروز شاخص بورس پس از ان که هفته سختی را پشت سر گذاشته بود توانسته رشد 35 هزار واحدی را تجربه کند و به محدوده یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحد برسد. در ادامه پیش بینی بورس فردا ۴ مهر ۱۴۰۰ بازار مثبتی را متصور می کند. گفته می شود عدم انتشار عرضه اولیه در هفته پیش رو می تواند یکی از علت های مثبت بودن بازار باشد.پیش بینی چند کارشناس بورس را در ادامه بخوانید.

 

 

پیش بینی بورس فردا

یوسف هاشمی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار سهام می‌گوید: با توجه به سیگنال‌های اقتصادی و گزارش فروش شرکت‌ها که در چند روز آینده منتشر می‌شود روند بازار سرمایه هم احتمالا تغییر کند.هاشمی می‌گوید در چند روز گذشته افت چشم‌گیری در قیمت دلار به وجود نیامده و همین موضوع نشان می‌دهد روند بازار سهام در هفته جاری با اصلاح رو به رو نباشد.این کارشناس بازار در بخش دیگری از مصاحبه اضافه کرد: اگر در نرخ بهره بانکی دستکاری و تغییراتی ایجاد شود ضرر جبران‌ناپذیری در بازار سهام رخ می‌دهد و بهتر است سیاست‌گذاران در حال حاضر برای افزایش آن برنامه‌‌ای نداشته باشند. وی افزود: در افت اخیر بازار، گروهی از سهم‌ها لیدر افت نبودند کاهش قیمت در همه گروه‌ها به صورت هم‌زمان اتفاق افتاد. اگر با دیدی بلند مدت بخواهیم به بازار سرمایه نگاه کنیم گروه‌های فلزات اساسی، پالایشی، بانکی و غذایی از رشد خوبی برخوردار خواهند بود اما اگر به صورت میان‌مدت و کوتاه مدت به بازار نگاه کنیم همه گروه‌ها هم‌زمان برگشت قیمتی خواهند داشت.

مجتبی دیبا تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس اظهار داشت: درباره کلیت بازار باید گفت که با توجه به اخبار ریسک داری که در انتهای هفته پیش شاهد آن بودیم، انتظار قدرت گرفتن خریداران در این سطوح را در بورس بالا برده بود. وی افزود: همان گونه که دیدیم امروز بورس روز خوبی را پشت سر گذاشت و فقط باید اجازه بدهیم که میزان خرید‌ها مشخص شود. دیبا گفت: فردا هم شاید خیلی شاهد بازار قدرتمندی نباشیم، ولی از حالت ناامیدی یکی دو هفته اخیر بازار خارج شده است و یک رفتار منعطف ساید را شاهد خواهیم بود. 

یک کارشناس بازار سرمایه درباره روند آینده بورس  می‌گوید: با توجه به سیگنال‌های اقتصادی و گزارش فروش شرکت‌ها که در چند روز آینده منتشر می‌شود روند بازار سرمایه هم احتمالا تغییر کند.هاشمی می‌گوید در چند روز گذشته افت چشم‌گیری در قیمت دلار به وجود نیامده و همین موضوع نشان می‌دهد روند بازار سهام در هفته جاری با اصلاح رو به رو نباشد.

وی افزود: در افت اخیر بازار، گروهی از سهم‌ها لیدر افت نبودند کاهش قیمت در همه گروه‌ها به صورت هم‌زمان اتفاق افتاد. اگر با دیدی بلند مدت بخواهیم به بازار سرمایه نگاه کنیم گروه‌های فلزات اساسی، پالایشی، بانکی و غذایی از رشد خوبی برخوردار خواهند بود اما اگر به صورت میان‌مدت و کوتاه مدت به بازار نگاه کنیم همه گروه‌ها هم‌زمان برگشت قیمتی خواهند داشت.

برخی از کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه بر این باورند که دو عامل مهم، عدم انتشار عرضه اولیه در هفته جاری و اتمام تسویه اعتبار کارگزاری ها می باشد که ریسک بازار را به حداقل رساند است.جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه معتقد است که با بالا رفتن آمار واکسیناسیون و مهار هیجان موج‌های کرونایی کسب و کار ها نسبتا رونق گرفته و این موضوع بر بازار سرمایه نیز موثر خواهد بود.وی در ادامه افزود: از لحاظ تکنیکی شاخص کل لا مقاومت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی مواجه بوده و اگر از این محدوده عبور کند به نظر می‌رسد به سقف قیمت‌های قبلی برگردد.با توجه به وضعیت امروز بازار سرمایه و نظر کارشناسان می توان بازار بورس فردا یکشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۰ را مثبت و صعودی پیش بینی کرد.

«ایمان کرمی» تحلیل‌گر بازار سرمایه، بورس فردا _یکشنبه چهارم مهرماه _ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: امروز شاهد افزایش کلی تقاضا در سطح بازار بودیم به طوری که بسیاری از نمادهای شاخص ساز بازار به صف خرید نشستند، علاوه بر این، حجم و ارزش معاملات نیز افزایش یافت که نشاندهنده خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت به سمت سهم‌های بازار است.در بسیاری از نمادها مانند گروه پالایشی و پتروشیمی همچنان صف‌های خرید پابرجا بوده و احتمال می‌رود در روزهای آتی نیز این گروه‌ها با استقبال بالایی همراه باشند.قیمتی برخی از کامودیتی‌ها در روزهای اخیر شاهد افزایش داشت و نفت نیز به محدوده ۷۸ دلار رسید که رشد بسیار خوبی است، از طرف دیگر بحران گاز در اروپا و آمریکا منجر به افزایش سطح قیمت‌های محصولات مشتقه از آن شده است که این تغییرات هر دو در گروه پتروشیمی و پالایشی تأثیر گذار است.پس از یک افت قیمت در محصولات فولادی مجدد قیمت این محصولات دربازارهای جهانی روند صعودی به خود گرفته است بنابراین انتظار بهبود تقاضا برای این صنایع وجود دارد.پیش بینی می‌شود روند بازار فردا مثبت باشد، احتمال متعادل شدن در نیمه دوم وجود دارد، مجدداً حمایت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برای شاخص کل فعال شد.

 

 

بررسی بورس امروز

چند هفته‌ای بود که روند بازار سهامداران را ناراحت کرده بود و، اما امروز و در اولین روز معاملاتی پاییز سهامداران از ابتدای معاملات شاهد سبزپوشی بازار بودند و افزایش ارتفاع شاخص‌ها لبخند را بر لبان سهامداران نشاند.

گویا شهریور پراضطراب سهامداران به پایان رسید و از امروز با رشد خوب شاخص کل و بازپس گیری کانال ۱.۴ میلیون واحدی توسط آن، سهامداران  به روز‌های سبز بورس در پاییز ۱۴۰۰ امیدوارتر شدند. امروز شاخص کل بیشترین رشد در سال ۱۴۰۰ را تجربه کرد.نکته مهم بازار امروز این بود که حقیقی‌ها از همان ابتدای بازار میل به خرید داشتند و همین مسئله موجب شد تا بعد از شش روز خروج پول حقیقی از بازار امروز شاهد ورود پول حقیقی به میزان ۲۷۷ میلیارد تومان به بازار باشیم. 

بازار سهام بعد از اینکه یک هفته سخت را پشت سر گذاشت توانست شروع پرقدرتی داشته باشد. این شاخص رشد ۲.۴ درصدی را ثبت کردهو به ۱.۴۲ میلیون واحد رسید. شاخص هم وزن نیز در همراهی با شاخص کل توانست نزدیک به ۱.۸ درصد صعود را تجربه کند. مثبت بودن شاخص هم‌وزن به معنی شرایط مساعد کلی بازار است.ارزش معاملات خرد در روزی که گذشت به حدود ۶.۵ همت رسید. اتفاق مثبت و مهم امروز مربوط به برآیندمثبت ورود و خروج پول حقیقی اشاره کرد که به ۲۶۵ میلیارد تومان رسید. این موضوع به معنی افزایش امید و اشتیاق برای حضور در بازار بعد از حفظ حمایت تکنیکالی در سطح ۱.۳۸ میلیون واحد است.

در پیش بینی بورس فردا، روند صعودی صف‌های خرید و همچنین شیب مثبت شاخص کل، خبر از احتمال بالای روند صعودی بورس در آغاز روز کاری آینده دارد.از طرف دیگر از لحاظ تکنیکالی دلار در شرایط صعودی قرار دارد و توانسته مثلث را به سمت بالا بشکند. این شرایط معمولا انعکاسی از روند افزایشی است. از آنجایی که بسیاری از افراد بر اساس تحلیل تکنیکال به معاملات می‌پردازند بنابراین جو حاکم بر بازار انتظارات بالاتری برای افزایش نرخ ارز دارند. در صورت وقوع این سناریو افزایش قیمت دلار می‌تواند محرک دیگری برای بازار فردا باشد و به روند صعودی آن قوت بخشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: