صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - 2021 September 26
کد خبر: ۱۰۳۵۸۰

 نحوه استخدام دانشجو معلمان ١۴٠٠ + مدارک مورد نیاز

دیشب نتایج نهایی کنکور سراسری اعلام شد که بر اساس آن دانشجو معلمان ١۴٠٠ نیز مشخص شدند اما جدید الورود های دانشگاه فرهنگیان چگونه استخدام می شوند؟

به گزارش راهبرد معاصر با اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری دانشجو معلمان ١۴٠٠ نیز مشخص شدند. سال تحصیلی جدید الورود های دانشگاه فرهنگیان به زودی آغاز می شود. دانشجو معلمان از همان ابتدا استخدام می شوند و حقوق دریافت می کنند. برای استخدام آنها ابتدا باید مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده کارگزینی به آموزش و پرورش تحویل دهند. جزئیات استخدام دانشجو معلمان ١۴٠٠ و مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده را در ادامه بخوانید.

 

 

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده کارگزینی دانشجو معلمان ١۴٠٠

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده کارگزینی دانشجو معلمان ١۴٠٠ به قرار زیر است:

کپی کارت ملی، ۸ قطعه عکس۳*۴، کپی مدرک دیپلم، گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه فرهنگیان، کپی شناسنامه تمام صفحات، معافیت تحصیلی یا کارت پایان خدمت برای آقایان

 

جزییات استخدام دانشجو معلمان ١۴٠٠

آموزش پرورش بعد از تحویل مدارک مورد نیاز به شما سه عدد برگ می دهد، که به قرار زیر است:

برگه معرفی به پزشک مبنی بر تایید سلامت جسمی و روحی و تایید عدم اعتیاد

برگه معرفی به اداره تشخیص هویت مبنی بر اخذ گواهی عدم سو پیشینه

برگه معرفی به دفتر اسناد مبنی بر اخذ تعهد محضری

مرکز بهداشت

برگه معرفی سوم را به مرکز بهداشت استان یا شهرستان محل خدمت می برید.پزشک شما را معاینه می‌کند. سپس برای شما آزمایش عدم اعتیاد می نویسد. شما به آزمایشگاه مربوطه مراجعه می کنید. بعد از گرفتن جواب آزمایش عدم اعتیاد دوباره به پزشک مراجعه میکنید.

این بار پزشک برای شما آزمایش خون می نویسد. جواب این ازمایش هم برای پزشک می برید. اگر آزمایشات و معاینه های شما مشکلی وجود نداشته باشد تایید پزشک را هم دریافت می کنید آن را هم به کارگزینی تقدیم کنید

اداره تشخیص هویت

برگه معرفی دوم را به اداره تشخیص هویت می برید. در این اداره از ۱۰ انگشت شما اثر انگشت می گیرند. ٢ قطعه عکس ۳*۴، پوشه و گیره و پاکت نامه هم همراه خود ببرید.فردای آن روز جواب گواهی سوپیشینه را از آن اداره می گیرید.سپس به دادسرا مراجعه می کنید تا رئیس دادستانی گواهی عدم سو پیشینه شمارا امضا و تایید کند. گواهی امضا شده تقدیم کارگزینی آموزش و پرورش کنید.

دفتر اسناد رسمی

برگه اول را همراه با یک کارمند دولتی به یکی از دفاتر ثبت اسناد می برید. تعهدنامه رو سر دفتر تنظیم خواهد کرد. برگه ای به شما خواهد داد که باید به کارگرینی اداره اموزش پرورش تقدیم کنید

شماره حساب ملی

درآخر از شما یک شماره حساب بانک ملی میخواهند. اگر حساب بانک ملی ندارید باید یک حساب افتتاح کنید. اگر از قبل حساب دارید به بانک مراجعه کنید و درخواست شماره شبا کنید. آن را هم تقدیم کارگزینی و حسابداری اداره کنید.

 

 

جزییات شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

جدید ترین شرایط پذیرش داوطلبان کنکور در دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۰ چیست؟ چندی پیش اخباری درباره تغییر شرایط پذیرش دانشجو دانشگاه فرهنگیان منتشر شده است که بر اساس آن ورودی های جدید دانشگاه فرهنگیان با شرایط و تصمیمات جدید و متفاوت نسبت به دانشجو معلمان سال های گذشته استخدام می شوند. اما بر اساس پیگیری های کانال معلمان و دانشجو معلمان کشور هیچ گونه تفاوتی بین پذیرش دانشجو معلمان جدید و سال های گذشته به لحاظ نوع استخدام و حقوق و مزایا وجود ندارد و هر گونه مطلبی در این خصوص تا زمان نگارش این مطلب کذب است. بر این اساس ورودی های امسال هم از بدو ورود یعنی از مهر ١۴٠٠ به دانشگاه به استخدام دولت درخواهند آمد و حقوق ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند.

حکم ورودی های جدید همان حکم سال ١۴٠٠ به مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از خدمت سربازی نیز معاف خواهند شد، البته به احتمال فراوان دوره ی مقدماتی و فشرده بجای دوره آموزشی برگزار شود. تحصیل دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان جزو سنوات خدمت آن ها محاسبه می شود و نوع استخدام ورودی های ١۴٠٠ قطعا به صورت رسمی- آزمایشی خواهد بود. پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برای هر فرد شرایط ویژه‌ای دارد. در ادامه شرایط پذیرش داوطلبان آزاد در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۰ را بخوانید:

  • بومی بودن داوطلب
  • داوطلب باید نمره علمی کل ۶۵٠٠ و بالاتر را در زیرگروه مربوطه کسب کرده باشد.
  • داوطلب باید دارای مدرک پیش‌دانشگاهی و
  • معدل کل ١۴ در دوره متوسطهٔ دوم (پایه‌های اول، دوم و سوم) باشد.
  • داوطلب باید حداکثر سن ٢۴ سال تمام را در بدو ورود به دانشگاه داشته باشد.
  • حداکثر سن ورود به دانشگاه و حداقل معدل کل، همان +۱۴
  • داشتن حداکثر ۳۰ سال سن در ابتدای استخدام قطعی پس از فارغ‌التحصیل شدن.
  • داوطلب باید تعهد خود به خدمت را ارائه دهد (داوطلبان باید ۲ برابر مدت تحصیلشان حداقل ۸ سال در خدمت آموزش‌وپرورش باشند).
  • داوطلب باید در مصاحبه اختصاصی قبول شود (جهت ارزیابی توانمندی‌ها و جنبه‌های جسمی، روانی و شخصیتی داوطلبان)

 

 

پیش بینی افزایش پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور ١۴٠١ با بحران کمبود معلم

 بر اساس پیش‌بینی سازمان برنامه و بودجه، جمعیت بازنشستگان آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۶، ۴۶۳.۲۷۲ نفر خواهد بود که حدود ۷۱درصد (۳۲۸.۴۲۶ نفر) از این تعداد قبل از سال ۱۴۰۲ بازنشسته خواهند شد.

بیشترین میزان بازنشستگی معلمان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صورت خواهد پذیرفت و طی آن ۱۱۱.۵۴۵ نفر معلم از آموزش و پرورش خارج می‌شوند؛ پس از آن (سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶) شاهد سیر نزولی در تعداد معلمان بازنشسته خواهیم بود و به صورت میانگین سالیانه حدود ۱۸۶۵۰ معلم بازنشسته خواهند شد.در جدول سال ۱۴۰۱ کمبود شدید نیرو وجود خواهد داشت و انتظار می رود سال آینده رکورد دیگری در جذب دانشجومعلم داشته باشیم.

شیوه نامه جدید کسر از حقوق دانشجو معلمان در سال ۱۴۰۰

شیوه نامه جدید کسر از حقوق دانشجو معلمان در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است. بر اساس شیوه نامه جدید میزان کسورات ازحقوق دانشجو معلمان  شامل ترددی، خوابگاهی وهمچنین کسورات درایام کرونا و تابستان خواهد بود. کسورات جدید شامل دانشجویان ترددی ۲۰ درصد، دانشجویان خوابگاهی ۲۰ درصد، تابستان ۲۰ درصد و کرونا نیز ۲۰ درصد خواهد بود که بر اساس شیوه نامه این کسورات را هیئت امنا  به عنوان میانگین اعلام کرده است.

کسورات قبلی دانشجویان خوابگاهی ۹ ماه سال ۴۵ درصد، دانشجویان ترددی ۹ ماه سال ۲۵ درصد و سه ماه تابستان ۱۰ درصد بود. طبق این مصوبه، برای دانشجویان ترددی هیچ تفاوتی نداشته ولی برای دانشجویان خوابگاهی کسورات نصف شده است.

احتمال افزایش حقوق دانشجو معلمان به ۵ میلیون تومان

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره کسر از حقوق دانشجو معلمان اظهار کرد: این موضوع از سال 1354 و قبل از انقلاب مطرح بود، قانونگذار در مجلس سنا، این مسئله را برای دانشسراها پایه‌گذاری کرد.وی افزود: بعد از انقلاب، وقتی مراکز تربیت معلم ایجاد شد بحث کسر 45 درصد مطرح بود تا زمانی که دانشگاه فرهنگیان در سال 90 تاسیس شد و سال 99 با توجه به شرایط کرونا کسر 45 درصد از حقوق دانشجو معلمان به 20 درصد تبدیل شد یعنی 25 درصد به نفع دانشجو.رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: حقوق 700 هزار تومان در سال 96، به یک میلیون و 800 هزار تومان در سال 97-98، 2 میلیون و 500 هزار تومان در سال 99 و هم‌اکنون 3 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته است.

خنیفر مطرح کرد: ما به عنوان دانشگاه فرهنگیان از مجلس و کمیسیون آموزش می‌خواهیم همانطور که در هیئت امنا کسر از حقوق دانشجو معلمان را به 20 درصد رساندیم آن را به صفر برسانند این امر تقنینی است و باید در مجلس صورت بگیرد تا به نفع دانشجو باشد و حتی حقوق را 5 میلیون تومان کنند، اکنون که دولت آقای رئیسی در تلاش برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن است، دانشجو معلمان می‌توانند وام دریافت و امتیاز مسکن بگیرند.رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: مسئله حقوق دانشجو معلمان برای همیشه توسط مجلس تفکیک شود و دانشجویان مانند اساتید که منتظرند سریعاً همسان‌سازی را به سامان برسانیم خوشحال باشند.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: