صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - 2021 September 27
کد خبر: ۱۰۳۶۳۴

نحوه استخدام دانشجومعلمان جدید در ١۴٠٠ + جزئیات و شرایط

در پی اعلام نتایج کنکور سراسری دانشجو معلمان سال 1400 نیز مشخص شدند در ادامه این خبر نحوه استخدام دانشجومعلمان ١۴٠٠ به همراه جزئیات و شرایط را بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ همزمان با اعلام نتایج کنکور 1400، اسامی پذیرفته شدگان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نیز از طریق سایت سنجش منتشر می شود لذا با اعلام نتایج کنکور سراسری سال جاری اسامی دانشجو معلمان 1400 نیز اعلام شد. در واقع سازمان سنجش با هدف جذب نیروی انسانی از میان علاقمندان تحصیل در رشته های دانشگاه فرهنگیان از میان شرکت کنندگان در کنکور سراسری به صورت متمرکز و با شرایط خاص دانشجو می پذیرد. متقاضیان با ثبت نام کنکور سراسری قدم اول را برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بر می دارند اما آنچه مسیر داوطلبان را در کسب قبولی برای انتخاب رشته فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۰ هموار می کند، داشتن شرایط ثبت نام فرهنگیان و کسب حد نصاب تراز قبولی می باشد. در ادامه این خبر نحوه استخدام دانشجومعلمان ١۴٠٠ به همراه جزئیات و شرایط دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجویان جدید را بخوانید.

 

6 نکته لازم برای مصاحبه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان

 

شش نکته برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان  
1 نداشتن لکنت زبان به هر میزان
2 قدرت بینایی نداشتن دید کمتر از 10/10 در یک چشم، پس از اصلاح با عینک و نداشتن دید کمتر از 20/16 در دو چشم، پس از اصلاح با عینک
3 قدرت شنوایی کمی شنوایی داوطلب نباید بیش از 40 دسی بل باشد
4 قد و وزن مناسب بـا توجه به مقتضيات هر استان و متناسب با وظايف شغل معلمی به تشخيص اداره كل آموزش و پرورش استان مربوط، طبق ضوابط و مقررات كه در مرحله مصاحبه تخصصی و انجـام معاينات پزشكی، مورد سنجش قرار می گيرد.
5 عدم تغيير شكل مادرزادی يا اكتسابی اندام ها و نداشتن كراهت منظر در اثر سوختگی، سـوانح يـا ديگـر عوامـل در صـورت يـا قسمت های ظاهری و نمايان بدن.
6 عدم ابتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج از قبیل دیابت، سیروز کبدی، آسم، نارسایی کلیه، بیماری های قلبی، اسکروز آن پلاک، پارکینسون، جزام و بیماری های خونی نظیر لوسمی، کم خونی شدید مقاوم به درمان و تالاسمی ماژور و هر نوع بیماری شناخته شده به تشخیص پزشک معتمد. 

 

 

مدارک مورد نیاز دانشجو معلمان ١۴٠٠

و بر همین اساس داوطلبانی که در مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده کارگزینی آموزش پرورش:

کپی کارت ملی، ۸ قطعه عکس۳*۴، کپی مدرک دیپلم، گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه فرهنگیان، کپی شناسنامه تمام صفحات، معافیت تحصیلی یا کارت پایان خدمت برای آقایان

 

نحوه استخدام دانشجو معلمان در 1400

 آموزش پرورش بعد تحویل این مدارک به شما سه عدد برگ می دهد!

 برگه معرفی به پزشک مبنی بر تایید سلامت جسمی و روحی و تایید عدم اعتیاد
 برگه معرفی به اداره تشخیص هویت مبنی بر اخذ گواهی عدم سو پیشینه
برگه معرفی به دفتر اسناد مبنی بر اخذ تعهد محضری

 مرکز بهداشت

 برگه معرفی سوم را به مرکز بهداشت استان یا شهرستان محل خدمت می برید.پزشک شما را معاینه می‌کند. سپس برای شما آزمایش عدم اعتیاد می نویسد. شما به آزمایشگاه مربوطه مراجعه می کنید. بعد از گرفتن جواب آزمایش عدم اعتیاد دوباره به پزشک مراجعه میکنید.

این بار پزشک برای شما آزمایش خون می نویسد. جواب این ازمایش هم برای پزشک می برید. اگر آزمایشات و معاینه های شما مشکلی وجود نداشته باشد تایید پزشک را هم دریافت می کنید آن را هم به کارگزینی تقدیم کنید

 اداره تشخیص هویت:

برگه معرفی دوم را به اداره تشخیص هویت می برید. در این اداره از ۱۰ انگشت شما اثر انگشت می گیرند. ٢ قطعه عکس ۳*۴، پوشه و گیره و پاکت نامه هم همراه خود ببرید.فردای آن روز جواب گواهی سوپیشینه را از آن اداره می گیرید.سپس به دادسرا مراجعه می کنید تا رئیس دادستانی گواهی عدم سو پیشینه شمارا امضا و تایید کند. گواهی امضا شده تقدیم کارگزینی آموزش و پرورش کنید.

 

دفتر اسناد رسمی

 برگه اول را همراه با یک کارمند دولتی به یکی از دفاتر ثبت اسناد می برید. تعهدنامه رو سر دفتر تنظیم خواهد کرد. برگه ای به شما خواهد داد که باید به کارگرینی اداره اموزش پرورش تقدیم کنید

 

شماره حساب ملی

 درآخر از شما یک شماره حساب بانک ملی میخواهند. اگر حساب بانک ملی ندارید باید یک حساب افتتاح کنید. اگر از قبل حساب دارید به بانک مراجعه کنید و درخواست شماره شبا کنید. آن را هم تقدیم کارگزینی و حسابداری اداره کنید.

 

. برای پذیرفته شدگان نهایی این دانشگاه معمولا امکانات و تعهداتی در نظر گرفته می شود که به شرح زیر می باشد:

 

امکانات رفاهی دانشگاه فرهنگیان برای دانشجو معلمان 1400

دانشجویان از بدو ورود استخدام آموزش و پرورش می شوند.
دانشجويان در طول دوره ی تحصيل ، از کمک‌ هزینه تحصیلی برخوردار می باشند.
دانشگاه فرهنگیان برای دانشجويان واجد شرايط، خوابگاه تهيه می نمايد.
تحصيل در دانشگاه فرهنگیان تمام وقت، به صورت شبانه روزی خواهد بود.
مدت تحصيل دانشجو معلمان جزو سـوابق خـدمت آنـان محسـوب مـی شـود.

 

 

تعهدات دانشجو معلمان  پذیرفته شده

پذيرفته شدگان در آغاز تحصيل خود به آموزش و پرورش، تعهد خدمت محضـری می دهند كـه پـس از فارغ التحصیلی به ميزان دو برابر مدت تحصيل خود، در محل تعيين شده توسط آموزش و پرورش خدمت نمايند.
اخذ تعهد رسمی مبنی بر عدم جابه جایی برون استانی حداقل بـه مـدت ده سال، خواهد بود.

 

نقل و انتقالات، تغییر رشته یا انصراف دانشجو معلمان پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان

 

نقل و انتقال در دانشگاه های فرهنگیان ممنوع می باشد.

تغيير رشته و گرايش، تغيير اولويت انتخابی، تغيير دوره تحصیلی دربدو ورود و يا در طـول تحصـيل ممنوع می باشد.

چنانچه دانشجویی تحت هر شرايطی در دوره كاردانی متوقف شود به علت عدم نياز به خدمات آنان در آمـوزش و پـرورش، جـذب و اسـتخدام آنـان امكـان پـذير نخواهد بود.

داوطلبان برای ادامه تحصـيل در رشته های كارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگيان، می بایست حداقل سه سال سابقه خدمت آموزشی و يا اداری در آموزش و پرورش داشته باشند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: