صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۳۶
  • دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
  • Monday 20 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - 2021 September 29
کد خبر: ۱۰۳۹۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

نحوه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویان + سایت و مراحل ثبت نام

ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویان از امروز به مدت دو هفته آغاز شد. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویان از امروز 7 مهر ماه 1400 تا 14 مهر ماه آغاز شد. البته برای کاهش بار ترافیک در زمان ثبت نام جدول زمانبندی اعلام شده که دانشجویان می توانند بر اساس شماره کد ملی خود به  سایت ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویان معلمان به نشانی https://ictgifts.ir/  مراجعه کنند. قرار است به دانشجویان 30 گیگ اینترنت رایگان برای 6 ماه اعطا شود. در این طرح امکان دریافت اینترنت همراه و ثابت فراهم دیده شده است. لازم به ذکر است که شماره تلفن همراه باید به نام دانشجو باشد. در صورتی که سامانه شما را  به دلیل ثبت نشدن کد ملی شما یا هر موضوع دیگری ثبت نام نکرد امکان اعتراض وجود دارد. 

 

 

جدول زمان بندی ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویان

دانشجویان باید بر اساس جدول زمانبندی زیر برای ثبت نان اقدام کنند. 

روز ثبت نام کد ملی
چهارشنبه ۷ مهر فقط کدهای ملی با رقم آخر ۰،۱،۲
پنج‌شنبه ۸ مهر فقط کدهای ملی با رقم آخر ۳،۴،۵
جمعه ۹ مهر فقط کدهای ملی با رقم آخر ۶،۷،۸،۹
از ۱۰ مهر تا ۱۴ مهر امکان ثبت ‌نام برای تمامی دانشجویان

 

آدرس سایت ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویان

سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویان،  اساتید دانشگاه و حوزه، معلمان و طلاب و معلمان به نشانی https://ictgifts.ir/ از امروز فعال شده و افراد می‌توانند در آن ثبت نام کرده و ۳۰ گیگ اینترنت رایگان دریافت کنند.

 

جزئیات اینترنت رایگان برای دانشجویان

 سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویان، استادان دانشگاه و حوزه، معلمان و طلاب از امروز فعال شده و افراد می‌توانند در آن ثبت نام و ۳۰ گیگ اینترنت رایگان دریافت کنند.سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویان،  اساتید دانشگاه و حوزه، معلمان و طلاب و معلمان به نشانی https://ictgifts.ir/ از امروز فعال شده و افراد می‌توانند در آن ثبت نام کرده و ۳۰ گیگ اینترنت رایگان دریافت کنند. علی اکبر صفوی مدیر کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم درباره ثبت نام اینترنت دانشجویی اظهار کرد: اخیرا وزارت ارتباطات اعلام کرده که مانند سال گذشته در راستای رایگان کردن اینترنت اساتید و دانشجویان و طلاب اقدام خواهد کرد که بسیار کار خوبی است و امیدواریم هر چه زودتر عملی شود، زیرا هم هزینه‌ها افزایش یافته و هم نیازها بیشتر شده است.

او افزود: البته ۳۰ گیگ اینترت استادان و دانشجویان برای ۶ ماه بسیار کم است و می‌توان تنها برای مدت یکی دو ماه روی آن حساب باز کرد. بسته هدیه با حجم ۳۰ گیگابایت و برای بازه زمانی شش ماهه پیش‌بینی شده و پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، در حساب کاربری مربوط به تلفن همراه یا ثابت شما منظور می­‌شود. امکان فعال­‌سازی بسته هدیه بر روی تلفن همراه دانشجویان یا بر روی تلفن ثابت (ADSL) وجود دارد. درج شماره تلفن همراه تحت مالکیت کد ملی اظهار شده در مراحل ثبت نام، الزامی است.

از امروز سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی فعال شده و فقط یک بار امکان ثبت‌نام برای هر کد ملی وجود دارد. مهلت ثبت‌ نام حداکثر ۷ روز و بر اساس رقم آخر کدهای ملی به شرح زیر است:

 

شرایط دریافت اینترنت رایگان دانشجویان

  1. این خدمت شامل دانشجویان مراکز دانشگاهی و حوزوی در تمامی مقاطع می‌باشد
  2. در صورت هرگونه سوءاستفاده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حق محدود کردن این خدمت را خواهد داشت
  3. فعال‌سازی بسته های اینترنتی منوط به طی مراحل قانونی مربوط به تایید اطلاعات می‌باشد
  4. در این طرح امکان فعال سازی بسته هدیه اینترنتی توسط اپراتورهای همراه و ثابت فراهم شده است. لذا جهت احراز هویت دانشجویان و طلاب گرامی، درج شماره تلفن همراه تحت مالکیت کد ملی اظهار شده در مراحل ثبت نام، الزامی می‌باشد.
  5. هر کدملی صرفا یک مرتبه حق ثبت‌نام در سامانه را دارد. لذا در انتخاب اپراتور و درج شماره تلفن همراه دقت نمایید. پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام، به هیچ وجه امکان تغییر اطلاعات وجود نخواهد داشت
  6. در صورتی که به‌دلیل عدم وجود اطلاعات پایه‌ای، ثبت نام با موفقیت انجام نشود، در آخرین مرحله ثبت نام، امکان ثبت اعتراض در سامانه پیش بینی شده است. بدیهی است جهت اخذ تایید، اعتراضات به صورت دوره ای در اختیار مراجع ذی ربط (وزارت عتف، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز حوزوی) قرار می گیرد و شایسته است که ذی نفعان، موضوع را از سازمان‌های مذکور پیگیری نمایند.

 

مراحل ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی

ابتدا باید به سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویان،  اساتید دانشگاه و حوزه، معلمان و طلاب و معلمان به نشانی https://ictgifts.ir/ مراجعه کنید.  

پس از ورود بر روی قسمت هدیه دانشجویان و طلاب کلیک کنید. 

 

 

در ادامه توضیحاتی درباره اینترنت دانشجویان و زمانبندی ثبت نام ارائه شده است که باید بر روی ادامه کیلیک کنید. 

 

 

پس از آن باید ضوابط و قوانین را مطالعه و تیک قبول آن را بزنید و بر روی گزینه ادامه کیلکی کنید. 

 

 

در این مرحله باید کد ملی، شماره موبایل، نوع اینترنت (همراه یا ثایت) و کد امنیتی را وارد کنید. 

 

 

در صورت که شماره کد ملی شما در سامانه ثبت نشده باشد سامانه اجازه ثبت نام شما را نمی دهد. در این صورت امکان اعتراض برای شما در نظر گرفته شده است. 

 

 

 

فیلم / وضعیت اینترنت رایگان برای آموزش مجازی 1400

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
سلام ببخشید اینترنت دانشجویی چه زمانی ثبت نام شروع میشه و چه موقع باید ثبت نام کرد