صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 06
کد خبر: ۱۰۴۱۸

با لیفان ۸۲۰ ،خودروی پر قدرت جاده ها آشنا شوید

لیفان یک شرکت چینی است که در سال ۱۹۹۲ توسط فردی به نام ین مین شانگ در جنوب شرق چین تاسیس شد. در ابتدا این شرکت کار خود را با تعمیر موتورسیکلت آغاز کرد و بعد از گذشت دو دهه نام این کمپانی در ردیف پنج کمپانی بزرگ موتورسیکلت سازی چین قرار گرفت.

به گزارش راهبرد معاصر ، بنابر اعلام وب‌سایت دیوار، این شرکت در ابتدا نام هونجدا را برای خود برگزید منظور آن‌ها این بود که ما موتورهایی تولید می‌کنیم که از موتورهای هوندا اقتباس شده‌اند اما به دلیل شکایت هوندا این شرکت نام خود را به لیفان تغییر داد. در سال ۲۰۰۵ این شرکت اولین خودروی سواری خود با نام لیفان ۵۲۰ را به بازار عرضه کرد و بعد از آن هم خودروی لیفان ۳۲۰ که خودرو بسیار زیبایی بود. خودرو لیفان ۸۲۰ سدان این کمپانی است که توسط کرمان خودرو وارد بازار ایران شده است.

 

طراحی داخلی خودرو ساده و شیک است؛ لیفان ۸۲۰ کیلس فابریک دارد به طوری که وقتی ریموت را به خودرو نزدیک می‌کنید با فشردن دکمه درخواست روی دستگیره قفل درها باز شده و وارد می‌شوید و در صورت وجود ریموت داخل خودرو با فشار دادن پدال ترمز LED کوچک دکمه استارت سبز رنگ شده و در همین حالت با فشار دادن ترمز خودرو روشن می‌شود. تریم داخل ۸۲۰ ترکیب جدیدی از رنگ‌های مشکی، آبی و نورهای سفید است، تریم داخل اتاق مشکی است به طوری که صندلی‌های چرمی مشکی با دوخت آبی حس لوکس بودن را به سرنشینان القا می‌کند و صندلی راننده تنظیم برقی دارد. پشت آمپر نور سفید دارد و ۲ عقربه که دورسنج، سرعت را نشان می‌دهند و آمپر آب و بنزین دیجیتالی هم بین دورسنج‌ها دیده می‌شود. دکمه‌های کنترل روی فرمان بک لایت سفید دارند، سمت راست دکمه‌های کروز و سمت چپ دکمه‌های کنترل پخش قرار گرفته‌اند.

 

دکمه فلش بین دریچه‌های هوا قرار گرفته و پایین آن‌ها یک مانیتور ۸ اینچی لمسی با کیفیت که نقشه، رادیو و ورودی فلش و aux دارد. سیستم صوتی کیفیت صدای خوبی دارد و بلوتوث هم کیفیت خوبی دارد. پایین‌تر کنترلرهای کولر قرار گرفته‌اند که با تغییر آن‌ها در صورت روشن بودن صفحه نمایشگر تغییراتشان به شکل زیر نویس مشاهده می‌شود اما در صورت خاموش بودن صفحه نمایشگر حالت نمایشگر پیدا می‌کند که جذاب است.

 

دسته دنده زیبایی چندانی ندارد؛ دکمه گرمکن صندلی کنار دسته دنده ۲ حالت دارد، بین دسته دنده و کنسول یک محفظه در دار جاسیگاری و یک فضای مستطیلی باریک برای قراردادن گوشی وجود دارد. کنسول وسط بزرگ، عمیق، جادار، چرمی است که سطح رویی آن می‌تواند کمی جا به جا شود؛ ترمز پارک پایی است و ترمز دستی نداشته که این باعث می‌شود در کنسول وسط فضای بهتری داشته باشیم. دستگیره‌های بالای درها هم خوش دست هستند. صندلی‌های عقب خودرو راحت و جادار هستند؛ کنسول بین دو صندلی عقب نرم و راحت است و دو جا لیوانی و یک محفظه و دسترسی صندوق دارد. درهای عقب خودرو به حالت ۹۰ درجه و به طور کامل باز می‌شوند که سوار و پیاده شدن از آن و یا قرار دادن وسیله راحت می‌شود. صندوق عقب بسیار جاداری نسبت به سایر سدان‌های هم رده‎ی خود دارد به طوری‌که حجم فضای صندوق عقب خودرو ۵۱۰ لیتر است.

 

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو لیفان ۸۲۰ به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: